Hej!
Nu längtar jag ut härifrån vår rymdbas. Har varit på labbet hela dagen och varit intensivt fokuserad så nu när jag satte mig på mitt kontor behövde jag skingra tankarna lite och kikade in på vad ni har haft för er.
AnnaEm, jag blir lika fascinerad över din litterära begåvning varje gång du gör ett inlägg. Jag skrattar ofta högt även om det du skriver om kanske inte alltid är så roligt men med dina ord blir det otroligt underhållande. Håller du igång din blogg förresten? Det var längesedan jag kikade in där. När jag läser om din jobbsituation känner jag mig så tacksam över att jag har ett jobb där jag i hög grad kan styra mina tider själv och behöver jag jobba övertid så är det i så fall att jag äter snabbt på mitt rum och jobbar över lunchen. Rena rama lyxtillvaron är det här trots att vi nu sedan en tid tillbaka har en ganska hög arbetsbelastning och jobbar mer intensivt än vanligt.
Tänk att Fanny-gumman redan blivit en månad. Det är inte klokt vad tiden rusar iväg. Och snart kommer 2-årsfödelsedagarna på rad!!!!
Min lille Max är en så stor kille nu och pratar mer och mer. Han lyssnar på våra ord och uttryck och provar själv på olika sätt tills han får det rätt. Jag tänker hela tiden att jag ska skriva upp olika roliga saker han säger men man glömmer så fort. Igår morse när han vaknade och jag kom in till honom sträckte han händerna mot mig och sade ”mamma….gosa i sängen”. Gissa om jag smälte och sedan låg vi länge i sängen och bara kramades och pussades. Bättre start på dagen kan man inte ha.
Är era barn också små vanemänniskor? Max tvingar mig varje morgon att ”skrata rutan” (= skrapa rutan) på bilen trots att det nu inte längre finns någon frost att skrapa bort. I morse när jag satt honom i bilstolen sade han uppmanande ”mamma skrata rutan…….ser inte trädet” och det hade han visserligen rätt i eftersom bilen var täckt av fukt så att man inte såg ut genom rutorna. Jag gick således ur bilen och skrapade rutorna till Max stora förtjusning. När vi sedan kom till förskolan stod det en bil på parkeringen som inte insett nyttan av att skrata rutan en sådan här fuktig morgon och Max utbrast då ”bilen snutsig……inte skrata rutan”! MYCKET observant måste jag säga!
Malin, vad bekymmersamt med ytterligare en allergisk reaktion. Hoppas att ni kan få reda på vad det är hon reagerade på. Ha nu en skön påsk i Norge!
Frida, en vecka på Korsika låter ljuvligt! När åker ni?
Åsa, hoppas att minifomet gör susen så att Filips mage blir bättre och så och er nattsömn.
Nej, nu får jag avsluta min rast och jobba lite innan jag ska gå hem på påskledighet.
GLAD PÅSK på er allihopa både stora som små!