• Shea 1

Iso-dieten

Jag har hållit på i två veckor och gått ner 2 kg. Det bästa av allt är att jag inte varit hungrig en enda gång, och det har jag aldrig varit med om vid någon annan diet.

Jag hade kraftig huvudvärk de tre första dagarna, det var säkert sockerabstinens ( ), sedan dess mår jag bara bättre och bättre. Min mage, som innan varit besvärlig sköter sig utmärkt, jag är piggare, gladare...

Det som är negativt är att det blir ganska dyrt, man utesluter ju det som är billigt typ pasta, ris (luncherna har lite ris och potatis). Det är iofs mycket bönor och det är ju billigt... Slutsumman kanske blir densamma, nu äter jag ju inte något godis, hämtmat o.s.v.
    Vissa rätter är inte så goda...

• Shea 1

sherlock skrev 2009-01-20 22:11:44 följande:

Hejsan!Jag har hakat på den fast kör min egen variant då jag inte kan få tag på boken med den "riktiga" planen.Försöker hekt enklet lägga 33% fett, 33% kolhydrat och 33% protein enligt planen. Det blir gröt och ägg till frukost. Tonfisk m majs o avakado till lunch och gi mat till middag.Har bara hållt på i ett par dagar men gillar den eftersom den är något enklare att följa än gi och maten passar mig och min ibs mage
    Kul! Hur mår du? Jag visste inte att min mage kunde vara såhär bra! Jag har haft massor av problem med lös och pruttig mage (ursäkta) och nu är den helt lugn!
  • Shea 1

Ja och nej. Författarna menar att de tagit det bästa från olika dieter, bla GI. I Isodieten ligger energiintaget på 1600 kcal/dag. jag har ätit endel Gi-mat innan från Pauluns receptböcker, och recepten i denna bok är "torftigare" tycker jag, kanske för att det ska vara lättlagat..? Man blir mätt, men det är inte alltid jättegott...

• Shea 1

Jag tycker att det går bra. Jag kör isodieten rakt av utan undantag om jag inte "måste" (igår var jag bortbjuden, t.ex, och jag tar ju inte med mig matlåda...)
    Jag har gått ner 4 kg på 4 veckor, vägning på måndag igen!

Svar på tråden Iso-dieten