• Sashimi

Vilka diskmedelstabletter är bäst?

Jag ligger nog helt efter då jag för första gången i mitt liv kommer få en diskmaskin i min bostad.

Jag har noll koll på diskmedelstabletter och undrar därför om vänliga själar på FL kan upplysa mig om vilka tabletter som är bäst?

Tusentals tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilka diskmedelstabletter är bäst?
  • Nyfiken gul

yes!!!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • MrsMia

Änglamarks, från Konsum. De är miljövänligare och behöver inte tas ur plastomslaget (det löses upp i maskinen), så inget pulver som sprids.

• Motljus

Vi har Yes just nu, funkar kanon hos oss som har mycket kalk i vattnet.

• Sashimi

Har Yes massa olika tabletter å välja bland? Och i.s.f. vilka av dem ska man ta?

• Ylwis

Yes maskindisktabletter med vanligt tvättmedel i, de är i två skikt.

INTE sånna här billiga skit som spar,willys osv... blir kvar rester av diskmedlet och inte rent = äckligt!

• Dundermamman

Använder Yes för tillfället, den med gult flytande i ....och ibland Finish 5in1...bägge diskar rent

Vi har kattungar
  • norgesessan

Yes med flytande "diskmedel" i. Har dom gröna.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Ylwis

Ylwis skrev 2009-01-20 18:03:49 följande:

Yes maskindisktabletter med vanligt tvättmedel i, de är i två skikt.INTE sånna här billiga skit som spar,willys osv... blir kvar rester av diskmedlet och inte rent = äckligt!
    menar valigt diskmedle i inte tvättmedel *s*
  • norgesessan

Det är inte helt vanligt diskmedel i, det är specialgjort för diskmaskinen....
    Mhv "besserwisser"

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Lejra

Vi använder Finish 5in1 och tycker de är bra, dock aldrig testat annat märke heller då dessa var bra från början!

Svar på tråden Vilka diskmedelstabletter är bäst?