• Sashimi

Vilka diskmedelstabletter är bäst?

Jag ligger nog helt efter då jag för första gången i mitt liv kommer få en diskmaskin i min bostad.

Jag har noll koll på diskmedelstabletter och undrar därför om vänliga själar på FL kan upplysa mig om vilka tabletter som är bäst?

Tusentals tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilka diskmedelstabletter är bäst?
  • Jojo77

Tycker Yes är bra. Har testat finish med och de är ok. Sun är urdåliga. Blir inte rent.

• Sashimi

Supertack för tipsen! Nu vet jag vad jag ska spana efter i mataffär´n!

• bambigirl

Vi använder skona som är fosfatfritt, det övergöder då inte naturen. Dessutom kan man lätt dela dem i påsen och bara använda en halv per gång. Tabletter överdoserar, det behövs inte så mycket diskmedel som en tablett är.

• norgesessan

yes är också fosfatfritt. Dela hade nog varit bra ja...använder aldrig så mycket tvättmedel som paketet säger...

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • bambigirl

Är yes-tabletterna fosfatfria? Hade jag ingen aning om, har letat bland hyllorna på ica och de enda jag hittat som var fosfatfria var skona. Men kanske sorterade jag bort yes som fosfatinnehållande utan att egentligen kolla

• Missimo84

Vi använder Yes, de där med två lager. Vet eg inte om de är bäst, för jag harinte testat något annat. Vågar inte

• norgesessan

Ja, fosfatfri formel står det på framsidan. (Gick tillochmed in och dubbelkollade )

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • bambigirl

När vi haft billiga tabletter (typ euroshopper) så är det diskmedelsrester kvar. Men med halva skona-tabletter blir det rent...

Svar på tråden Vilka diskmedelstabletter är bäst?