• Sashimi

Vilka diskmedelstabletter är bäst?

Jag ligger nog helt efter då jag för första gången i mitt liv kommer få en diskmaskin i min bostad.

Jag har noll koll på diskmedelstabletter och undrar därför om vänliga själar på FL kan upplysa mig om vilka tabletter som är bäst?

Tusentals tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilka diskmedelstabletter är bäst?
  • tilda den vilda

Det går inte så bra att dela på en yes tablett då det är löst pulver i tabletten.

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Kaiserdom

vi har provat yes och finish (3 in 1 och 5 in 1) och dessa har funkat super... har även provat ngt skit 'emanco' (nåt som sambons ex hade köpt via telefonförsäljare) det lämnade rester efter sig...

vad jag tycker är bra med tex yes, är ju att man inte behöver extra sköljmedel i maskinen!! det hade vi till emanco tabletterna, och det lämnade alltid sköljmedelsrester... så det blev dubbelt jobb med dom tabletterna!!

~Rebecca 06-12-28~ ~syskon i feb -09~
  • Redbit

Använder det som är billigast för tillfället, ofta Skona som brukar vara nedsatt ibland.
    Delar ALLTID tabletten i två, helt onödigt att använda en tablett per disk. Det blir rent ändå!

• Styvpappan

Tjejer/Mammor, vill ni slippa magknip, ska ni använda PULVER, inte tabletter. Rester av tabletten ligger kvar under sista sköljningen, vilket innebär små diskmedelsprickar på glas och porslin, och det fräter på era magar.

Så bojkotta tabletter helt och köp PULVER!!!

• Freiya

jag köpte finish pulver den här gången. också utan fosfater om jag inte minns fel. dessutom är det hälften så dyrt som tabletterna! och man kan ha i mindre än vad det står om man vill, utan att behöva bryta sönder tabletterna.
    visserligen behövs salt och sköljglans, men det köper jag ett billigt så det blir billigare i vilket fall.
    blir jätterent!
    skona har jag köpt ibland också, funkar också jättebra.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Tjocksmock

Jag har Yes med flytande grönt inuti. Jättebra! Har testat både finish och sun, men jag tycker Yes är överlägset bäst.

• lilyanna

Vi använder yes powerdrops, tycker dem funkar bäst helt enkelt!

• skorpionen80
    Styvpappan skrev 2009-04-20 20:29:17 följande:
    Tjejer/Mammor, vill ni slippa magknip, ska ni använda PULVER, inte tabletter. Rester av tabletten ligger kvar under sista sköljningen, vilket innebär små diskmedelsprickar på glas och porslin, och det fräter på era magar. Så bojkotta tabletter helt och köp PULVER!!!
    Måste vara dåliga tabletter du provat...
Svar på tråden Vilka diskmedelstabletter är bäst?