• Sandja

Tvestjärtar

Någon som vet mycket om dem?
    Har nämligen hittat en mellan fönstret på persiennerna för någon timma sen vet ej om den är kvar vågar inte kika efter och är rädd att den är här i lägenheten någonstans..
    Livrädd för såna
    Hur får man död på dem?? Och varför är dom här inne?

Hjälp

• Svar på tråden Tvestjärtar
  • Sandja

Jag undrar också om dom bits när de blir trängda elle bara för nöjes skull?

• mama80

Detta är det absolut räligaste djur jag vet. Usch jag ryser i hela kroppen när jag skriver detta. Jag bodde fortfarande hemma och befann mig i mitt rum. Jag har alltid varit en godisoman och hade som vanligt en chipspåse, som hade hamnat ihoprullad på golvet. Jag vecklade upp påsen och började stoppa mina goda chips i munnen ända tills det sved till på tungspetsen, jag tog bort chipset från munnen och till min stora fasa satt där en TVESTJÄRT AAAAAHHHHHHHHHH, jag spottade ut allt på min matta , blä vad jag mådde illa sen.
    Kan ju oxå tillägga att jag hade mycket torkade rosor på rummet som åkte ut när jag förstod att de samlades i dem.

De bits ju inte med munnen utan med sin lilla knipstjärt och endast när de blir trängda, en annan hemsk sak är att de faktiskt har vingar och kan flyga(gör dock det sällan)

• Sandja

Uuuuuhh vad läskigt!!! Och jag som bara ryser i hela kroppen av att titta på dem...
    Jo jag läste någonstans att de har vingar, usch!
    Men jag undrar bits de hårt med deras knipstjärt??

• Alices Mamma

Skönt att höra att det inte bara jag som har problem med de jäkla krypen!

BAra idag har jag haft ihjäl eller sugit upp ca 6 st i dammsugaren...
    Jag har verkligen blivit attakerad av dem! i torsdag så hade jag en på benet när vi käkade middag och dan efter så hade jag en i håret!!! JAg höll på dö! Sprang runt och skrek som en jäkla galning

Däremot har jag hittat en av deras ingångar. Två vädringshål i bakongdörren. Nu har jag stoppat igen dem med papper...

• Sandja

usch *ryser*..

Bits de hårt med deras knipstjärt?? Vill veta.. Så jag kan slappna av lite mer om jag vet att de inte gör så ont...

• Jenny S

De bits väl inte alls????
    Har de inte stjärten till att peta in vingarna under skölden bara???

Joooo....så är det väl?! Nog? Eller?? Kanske??

Men jag håller med er...de är så ofantligt räliga att man ryser bara man ser dem otäcka små krypen!

• mama80

Ja nog knep den mig i tungan allt, det sved till så det kändes i alla fall...

• Marlean

Hos min kille finns det massvis så där tänker jag testa wellpapp "fällan" definitivt. Runt deras förrådsdörr fanns det bara vid listen 8 stycken sist jag var där. *äckelrysningar* Huu... gillar inte de där krypen.

• Sandja

Jag vill också testa den där fällan! Men vad tror ni tar bäst död på dem, hett vatten eller att man eldar rullen?

Svar på tråden Tvestjärtar