Inlägg från: Dalkulla74 |Visa alla inlägg
  • Dalkulla74

hormonplitor??

Hej!
    Jag säger bara "Mildison", har du provat det? Din beskrivning passar precis in på vår Martin. När jag var till BVC så sa de att vi skulle prova Mildison, den mildaste kortisonsalvan på Apoteket (receptfri) morgon och kväll i en vecka. Han blev bättre direkt! efter 3-4 dagar fanns inte en enda röd fläck kvar i ansiktet. Nu underhåller vi med Barnängelns barnsalva och tar mildison så fort det blir en röd torr fläck för att mota Olle i grind. Så har du inte provat Mildison så kan jag varmt rekommendera det!

• Dalkulla74

solrosblad: Min BVC-tant trodde först att det var hormonplitor som Martin hade. Men när jag var där sist (och hon rekommenderade Mildison) så tror jag inte hon visste riktigt vad det var. Hon sa att båda jag och min sambo är ju allergisk så det kan vara en allergisk reaktion. Men jag berättade att jag har misstänkt det och därför uteslutit i stort sett allt jag kan tänka mig i min kost i flera veckors tid (ammar helt) för att se om han blev bättre och det blev han inte. Hon sa då någonting om att han kan ha anlag för att utveckla böjveckseksem (för att jag är allergiker?) och att jag skulle testa Mildson en vecka morgon och kväll för att se om det gav resultat, det trodde hon nästan helt säkert att det skulle göra, annars så skulle jag ringa och få komma på läkarbesök och ev få starkare kortisonsalva.

Martins röda plitor var först plitor som stack upp lite på kinderna, sedan blev det _små_ gula torra skorvar ovanpå dem och tort rött runt om, tillslut så var han som ett sandpapper på hela kinderna. Det kliade antagligen för han rev sig ofta blodig. Han har även dessa torra fläckar i en del veck och på en del andra slumpmässiga ställen. BVC-tanten sa att jag skulle vara noga med att smöja mildison så fort det dök upp en liten fläck annars spred det lätt ut sig till större fläckar som blir svårare att få bort.

Men kolla gärna med din BVC-tant med få se vad de säger. Jag är så glad att Mildisonet fungerade på Martins kinder!!

Svar på tråden hormonplitor??