• narie24

ont under höger bröst

Hej

Jag har under de senaste veckorna haft ont i det jag tror är magmunnen. Det är ömt och känsligt. Nu har känslan flyttat sig till under höger bröst. Det gör ont både inuti kroppen och på huden. Huden bränner lite och är öm. Det är en obehaglig känsla. Molande värk som känns lite även i ryggen på höger sida.

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden ont under höger bröst
  • Lillahumlan

Känner exakt likadant!! Stämmer precis! Jag frågade min barnmorska sist jag var där och hon sa att det kan bli så när livmorden växer och puttar bort alla andra organ. Hon trodde inte att det var något konstigt, men att man ska hålla lite koll så att man inte får ont över ett större område på höger sida, ( det kunde tyda på att levern krånglar lite). Men för tillfället trodde hon inte att det var något farligt, bara obehagligt.
    Men ta upp det med din barnmorska nästa gång du är där och se vad hon säger.

• Åsabritt

Halloj! Jag har ont där med! obehagligt för det känns på revbenet under hö bröstet lite som håll eller som att musklerna drar i hop sig...känner även i ryggen! Ibland känns det inte så mkt och ibland gör det skitont. Hade likadant i början av grav så jag bad min käkare om ett leverprov samt att jag hade en massa utslag oxå, men proverna var ok! man kan nog få så när organen trycks undan men då hade jag ju ingen mage att snacka om direkt men jag var lite svullen och hade samlat på mig lite vätska så det kan nog också påverka.Nu är magen ganska stor trots bara v 23 och man känner att det trycker uppåt litegrann samt att jag har halsbränna med! Fingrarna är som korvar på morgonen men blir lite bättre under dagen för att återgå till korvar på kvällen.....hmmm mkt gnäll men det är ju jobbigt i längden!

• AnnaVirrPanna

kolla så det inte är gallsten. då får man ont under revbenen på höger sida. testa att undvika mat med fett, rökt mat, ägg, äpplen och paprika samt starka kryddor och se om det blir bättre.

• narie24

Ska till BM på tisdag så då ska jga höra med henne. Men det är så svårt att beskriva hur det känns. Det är så speciell "smärta". Stör verkligen när jag ska sova också. Tröttsamt att ha det så.
    Förut kändes det mer i mitten och då trodde många att det var halsbränna så jag har ätit losec mups ett tag nu. Vet inte riktigt om det hjälper. Går upp o ner den här känslan. ska testa att sluta och se om det är någon skillnad.

• Åsabritt
    Svar på #4
    U name it! det kan det vara men känns det i ryggen med? ska prova att inte käka sånt iaf...
    AnnaVirrPanna skrev 2009-01-22 20:55:03 följande:
    kolla så det inte är gallsten. då får man ont under revbenen på höger sida. testa att undvika mat med fett, rökt mat, ägg, äpplen och paprika samt starka kryddor och se om det blir bättre.
  • Käärleksbarnet

Sitter här med en gapande mun och ser ut som en fågelholk,,Jag har likadant, fast på Vänster sida.

Känns som ett fett stort blå märke och någon sitter och trycker på det hela tiden!

Och smärtan går bak i ryggen,vid lungan. Får nog snart söka hjälp,för om det ska vara såhär hela tiden vet jag inte vad jag tar mig till!

• Neria

jag hade likadant och det min bm sa var att det är bebisen som trycker på nerver i någonstans som gör att det strålar.
    Höll på att bli tokig, kunde knappt sitta ner i en bil pga det=/

• YourSoFine86

Har precis likadant och har haft det i ca 10 veckor nu. Har varit hos läkare och han trodde att det var en belastningsskada, vet inte om jag håller med honom riktigt men proverna visade iaf att levern och njurarna var ok. BM trodde att det kunde vara muskler som sträcks ut.

• narie24

Gud vad skänt att höra att man inte är ensam, men ja tycker självklart synd om er. Det är ju så skumt att det känns bak i ryggen också. Det gör så ont ibland under bröstet att jag blir knapp. Min hud är också helt känslig, eller det känns precis under huden på ett konstigt sätt. Samtidigt inuti. Ha ha låter helskumt. Ska man oroa sig för gallan?
    Som sagt får fråga min bm, hon lär ju veta om man ska vända sig vidare eller inte.
    Vad jobbigt om man ska ha det såhär hela tiden.

Svar på tråden ont under höger bröst