• narie24

ont under höger bröst

Hej

Jag har under de senaste veckorna haft ont i det jag tror är magmunnen. Det är ömt och känsligt. Nu har känslan flyttat sig till under höger bröst. Det gör ont både inuti kroppen och på huden. Huden bränner lite och är öm. Det är en obehaglig känsla. Molande värk som känns lite även i ryggen på höger sida.

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden ont under höger bröst
  • narie24

Ska till BM på tisdag så då ska jga höra med henne. Men det är så svårt att beskriva hur det känns. Det är så speciell "smärta". Stör verkligen när jag ska sova också. Tröttsamt att ha det så.
    Förut kändes det mer i mitten och då trodde många att det var halsbränna så jag har ätit losec mups ett tag nu. Vet inte riktigt om det hjälper. Går upp o ner den här känslan. ska testa att sluta och se om det är någon skillnad.

• narie24

Gud vad skänt att höra att man inte är ensam, men ja tycker självklart synd om er. Det är ju så skumt att det känns bak i ryggen också. Det gör så ont ibland under bröstet att jag blir knapp. Min hud är också helt känslig, eller det känns precis under huden på ett konstigt sätt. Samtidigt inuti. Ha ha låter helskumt. Ska man oroa sig för gallan?
    Som sagt får fråga min bm, hon lär ju veta om man ska vända sig vidare eller inte.
    Vad jobbigt om man ska ha det såhär hela tiden.

• narie24

Precis som du skriver Åsabritt! Det kommer och går. Blir lite bättre om man tar det lugnt. Brukar också sitta med handen där för att få det att lätta lite.
    Får du ondare om du sover på höger sida? Jag får ligga på vänster hela tiden. Börjar tro att det är gallan el nåt som är hoptryckt.
    Ska in o kolla efter en skön BH idag utan några hårda kanter.

• narie24

Kanske inte är så konstigt om det känns mer på höger sida, det är väl inte direkt nåra organ på vänster? Men det är det där med att det molar på samma ställe i ryggen som gör mig lite nojig...

• narie24

Philofix skrev 2009-01-24 16:49:03 följande:

Jag hade jätteont under höger bröst under samtliga 3 graviditeter, men det var först under min senaste och tredje graviditet som det upptäcktes varför jag hade så ont. Jag hade gallsten med ständiga gallstensanfall. Efter graviditeten så togs gallblåsan bort. Har fortfarande dock lite känningar ibland.
    Blev det alltså värre under graviditeterna? Vad kan det bero på? Måste höra med min bm på tisdag vad hon tror. Jobbigt att ha det såhär. Och nu blev ja orolig för havandeskapsförgiftning.
    Hur pass ont hade du under anfallen? Kräktes du nångång?
Svar på tråden ont under höger bröst