Inlägg från: Åsabritt |Visa alla inlägg
  • Åsabritt

ont under höger bröst

Halloj! Jag har ont där med! obehagligt för det känns på revbenet under hö bröstet lite som håll eller som att musklerna drar i hop sig...känner även i ryggen! Ibland känns det inte så mkt och ibland gör det skitont. Hade likadant i början av grav så jag bad min käkare om ett leverprov samt att jag hade en massa utslag oxå, men proverna var ok! man kan nog få så när organen trycks undan men då hade jag ju ingen mage att snacka om direkt men jag var lite svullen och hade samlat på mig lite vätska så det kan nog också påverka.Nu är magen ganska stor trots bara v 23 och man känner att det trycker uppåt litegrann samt att jag har halsbränna med! Fingrarna är som korvar på morgonen men blir lite bättre under dagen för att återgå till korvar på kvällen.....hmmm mkt gnäll men det är ju jobbigt i längden!

• Åsabritt
    Svar på #4
    U name it! det kan det vara men känns det i ryggen med? ska prova att inte käka sånt iaf...
    AnnaVirrPanna skrev 2009-01-22 20:55:03 följande:
    kolla så det inte är gallsten. då får man ont under revbenen på höger sida. testa att undvika mat med fett, rökt mat, ägg, äpplen och paprika samt starka kryddor och se om det blir bättre.
  • Åsabritt

Usch...jag förökte lokalisera det onda igår och det kommer mest när man har varit igång en hel dag alltså mera på kvällen. Känns bra att höja armarna då släpper det lite (tänjövningar oxå)när jag vilat så blir det bättre annars sitter det mest i hela tiden framåt em och kvällen. Smärtan känns som att man gnuggat på revbenen så att det blivit ett blåmärke ungefär, brukar hålla handen där det gör ont för att smärtan ska släppa. som sagt det är skitsvårt att beskriva det, och det är jäv.. irrierande!

• Åsabritt

En bra BH vare, joo jag har bhar som sitter bra men det är ju som du säger Stinagreta det klämmer och trycker överallt ju! har inte ont i magen när jag ätit heller utan detta bara kommer och går lite hur som!

• Åsabritt

planerar skrev 2009-01-24 13:43:31 följande:

HAr man ont, som ett bälte under brösten.. spec. på höger sida, ska man vara aktsam för ev. havandeskapsförgiftning. Levern sitter precis under hö. revben. Jag hade så.. och fått följa med toxemi proverna, pga detta. Har dock inte visat ngt. MEN, det är ett varningstecken!!
    Jag tog ett leverprov i början på graviditeten men det visade inte ngt, hade ont även då! Sen blev det uppehåll ett tag för att komma tillbaka nu igen (har känt det till och från i 2 veckor) Jag har aldrig haft HF och vill inte ha det nu...hua!
  • Åsabritt

Min värk är liksom tilltagande ibland men inte som anfall direkt, mera en känsla som känns som håll eller liknande! jag själv tror att det är levern som är påverkad av belastningen som själva graviditeten ger typ ökad blodgenomströmning mm. Men hoppas att det blir bättre nån gång för det är så obehagligt att känna så hela tiden...usch!

• Åsabritt

Philofix skrev 2009-01-24 16:49:03 följande:

Jag hade jätteont under höger bröst under samtliga 3 graviditeter, men det var först under min senaste och tredje graviditet som det upptäcktes varför jag hade så ont. Jag hade gallsten med ständiga gallstensanfall.Efter graviditeten så togs gallblåsan bort. Har fortfarande dock lite känningar ibland.
    Undrar hur värken kändes? kan du beskiva det? tacksam...
Svar på tråden ont under höger bröst