• Anonym (J)

Lergigan

Jag fick Lergigan utskrivet igår mot ångest och oro.
    Det är 25mg per tablet. Jag kan ta mellan 1-3 2ggr per dag. alltså 6 som max.

Igår kbäll tog jag först 1, men kände inget så jag tog en till. Ångesten försvann. Men fan vad jag m¨rr dåligt idag.

Låg helt däckad i soffan fram tills 12.30, hade kunnat ligga längre om jag inte hade möte kl 14.00.

Är det normalt att bli helt död dagen efter?
    Är 50mg lergigan väldigt starkt eller?

Nått man kan göra för att bli pigg på dagen när man är så död? Jag vill kunna ta dom så jag slipper min ångest.

Har 2 barn hemma så det är fan inte kul att bli helt väck. Tur att maken min är hemma.

• Svar på tråden Lergigan
  • mamma me tre

man kan bli väldigt trött av dem.... men kroppen brukar vänja sig..men ska det inte gå 12 timmar mellan tabletterna?

• Anonym

Be att få Lergigan COMP utskrivet i stället.. De gör att man inte bli (lika) trött. Ja blir inte trött på dem..  De hjälper inte mig ett dugg för ångest, men bra att de hjälper dig   Lergigan comp ingår inte i högkostnads kortet (2 burkar kostade för mig 133kr igår) jag har annars avbetalning varje månad på medicin, men de ingår inte där

• Krodan

Fast om man är känslig för koffein så kan ångesten bli värre av kompen. Jag tar vanlig lergigan mot ångest, har testat kompen men blev då jättedålig. Men jag blir oxå rätt däckad på dem. Man kan sova hur länge som helst...

• mamma me tre

jag blev as trött av comp! min läkare sa att lergigan mite är mildare..

• Anonym (J)

Jag får ta mellan 1-3 2ggr per dag. Varken läkaren eller hon i kassan på apoteket sa något om 12timmar emllan.

Läkaren sa att man kan bli dåsig dagen efter men att det försvinner. Men jag tycker att så som jag blev är otroligt dåsig.

Hur mycket tar ni per gång? Vad är det för styrka på era?

Ja jag tror iaf att det hjälpte mot ånegsten , iaf det värsta. Slapp det jobbiga trycket över bröstet och svårigheterna med andningen.

• Anonym (J)

Jag håller på att sluta med koffien (cola) så compen är nog inte bra för mig då. Märker att mitt sug efter det kommer av minsta lilla. Har idag försökt dricka en cola men shit vad suget kommer nu. Så jag får väl helt enkelt stå ut.

Men hur fort brukar kroppen vänja sej?

• mamma me tre

min kropp vande sig efter kanske 5 tabletter... jag tar dom väldigt sällan.

• Anonym (J)

kaj, för jag kommer ta varje dag nu. Har dom också för sömnens skull. Eller ja läkaren sa att blir inte min sömn bättre av lergiganen så får jag få annan medicin för det. Jag ska börja plugga på tisdag och hoppas så att min kropp vänt sej så jag kan ta medicinen på måndag kväll utan att bli helt fucked up på tisadag när jag ska till skolan.

Mamma me tre, hur starka är dina? vad äter du dina för? vet ju att det finns flera användningstillfällen för dom.

• mamma me tre

jag äter mot oro eller rättare sagt jag har spänningsyrsel som kommer av att jag spänner mig ( nacken speciellt) lergiganen ska få mig att slappna av och kunna sova bättre också. Tycker dom hjälper ibland, ibland inte! vet ej styrkan det stog ej på men jag ska bara ta 1 tablett vid behov..

• Anonym

Va! Mot ångest o oro. Jag fick det på recept mot illamående när jag var gravid. Varför fick jag det? Jag kräktes upp det så jag tog inte dom mer än ett par dagar. Skönt att jag inte gjorde det!

Svar på tråden Lergigan