• Mumin75

Bäckenträngsel - vilka mått gäller?

Jag gjorde en bäckenmätning innan mitt första akutsnitt och mitt utgångsmått var 30,9. Det var pga detta som dom beslutade snitt.
    Vid nästa barn ville jag ha planerat snitt men blev nekad av läkaren som ansåg att jag var tvungen att försöka föda vaginalt först. Slutade i akutsnitt då dottern inte trängde ner i bäckenet.

• Mumin75

Jag tillhör visserligen Kalmar landsting och här är dom stenhårda och verkar vara (ha blivit på senare år) mycket emot planerade snitt. Tycker inte att det skulle vara några problem för dig att få ett planerat snitt med dom måtten, men det beror nog som sagt på vart man bor också... jag har fått uppfattningen att Kalmar är ett av de svåraste ställena att få igenom ett snitt.

När man gjort två snitt så blir det automatiskt snitt 3:e gången så denna gången behövde jag inte bråka med någon sur läkare iaf och får planerat snitt 2 mars. Och efter min senaste förlossning så är det ju även ganska uppenbart att jag inte klarar att föda vaginalt med mitt bäcken.

• Mumin75

Har inte tänkt på det där med fixering innan men nu när du skriver det så kan det nog stämma... inget av mina barn har fixerat sig... yngsta dottern var inte ens fixerad när jag var inne i förlossningsarbetet. Så det kan ju mycket väl bero på mitt trånga bäcken då...

Jag har haft ganska ont nertill till o från de senaste veckorna (tryckt på väldigt mycket liksom) och misstänkte att det var för att bebisen höllt på att fixera sig men BM kände efter o sa att den inte hade gjort det. Tror du det kan vara så att den försöker fixera sig men att det inte går och att det är därför jag får så ont ibland?

• Mumin75

Jag gjorde min bäckenmätning i Kalmar 2000 och jag hade inte ens bett om den. Hade aldrig haft en tanke på att jag kunde ha trångt bäcken... Men när jag kom in till förlossningen pga havandeskapsförgiftning och läkarna undersökte mig så sa dom att vi borde göra en bäckenmätning.

Svar på tråden Bäckenträngsel - vilka mått gäller?