• aob1978

Bäckenträngsel - vilka mått gäller?

Någon som har koll på vilka mått som gäller för att få ett snitt?
    Jag har summa utgångsmått 29,6. Gjort ett snitt med första barnet, fick göra bäckenmätning efteråt.
    Jag vill inte gärna göra akutsnitt igen, utan hellre ett planerat. Är inte gravid, men man funderar ju på hur det ska bli nästa gång. Kan man bli tvingad försöka föda vag. först?

• Svar på tråden Bäckenträngsel - vilka mått gäller?
  • aob1978

Tack för ditt svar, det låter lovande...

• aob1978

hmm låter ju mindre lovande... jag misstänkte hela min första graviditet att jag har trångt bäcken då min mamma har det... och vi är exakt lika långa o i övrigt allmänt lika, så kändes ju inte helt omöjligt att även jag skulle ha ett trångt bäcken... men nej minsann det var inte alls nått som kunde vara ärftligt... och eftersom bebis ej var fixerad hade jag antagligen ett extra brett bäcken... då kunde det bli så... jo tjena!

• aob1978

Jag mätte som sagt efteråt, blev inte erbjuden att göra när jag var gravid... och hade nog inte velat göra heller i o för sig. Det visade sig ju ändå... men känns ju onödigt gå igenom samma sak om det nu ändå ska sluta med snitt igen som för Mumin75.

Min bebis hade inte heller fixerat sig ens vid förlossningen... kan nog va så att det gör ont om det trycker på när det inte går?

• aob1978

Retar mig lite på hur arrogant bemött jag blev med min oro för trångt bäcken... tror jag påpekade detta varje gång jag var hos BM. Alltså om man är väldigt lik sin mamma i övrigt är det väl inte så otroligt att en sån sak kan ärvas?

• aob1978

puffar lite i denna fråga, för vips är jag gravid

• aob1978

Hmmm du skrivber ingångsmått... min summa gäller utgångsmått...
    Vet inte alls vad som är trångt gällande ingången... verkar luddigt vad som är trånga mått, men man blir väl varse en vacker dag =)

passau skrev 2009-02-13 17:21:05 följande:
    funderar lite...har fått mina mått nu och skall snart på snittsamtal, mitt totala ingångsmått är 23,29, med tanke på vad ni skrivit låter det lite lite... eller?
  • aob1978

jag fick bäckenmätning utan att be om det (efter förlossninging då iofs), det står i min förlossningsjournal att jag bör kallas till bäckenmätning, så fick en kallelse hemskickad nån vecka senare... just för att kunna veta till nästa förlossning... är bara det att jag inte tycker jag fick nått direkt tydligt svar vad som kommer hända nu denna förlossning.

Svar på tråden Bäckenträngsel - vilka mått gäller?