• Anonym (Svider)

Spricka vid analöppningen

Har en spricka vid anal öppningen ett fler tal ggr genom åren men dom har alltid vart borta på ett par dagar.
    Men den jag har nu har väl vart där en månad eller så.
    Idag kände jag att ja va tvungen att försöka kolla på den.

Och den är stor :(

Svider när jag ska göra nr 2.

Någon som vet nått tips om hur ja ska få detta att läka? Jag kan ju inte sluta skita liksom.

• Svar på tråden Spricka vid analöppningen
  • Anonym

Du kan få kirurgisk hjälp. Annars så kan du se till att aldrig vara hård i magen, smat använda salva.

• Anonym (Svider)

Jag har inte vart hård i magen på typ 7 år.
    De vill säga...alltid lös i magen.

Men ja vette fan om man vågar gå till läkare och visa anal öppningen för han/hon.
    Inte på detta lilla samhället, shit svimmar av bara tanken.

• Anonym (....)

Verkar ju onekligen vara en hemorojd. Men det kanske du redan listat ut??

• Anonym (Svider)

Anonym (....) skrev 2009-01-23 12:44:10 följande:

Verkar ju onekligen vara en hemorojd. Men det kanske du redan listat ut??
    Nee??
    Sånt ger väl inte sprickor??
    Mitt enda besvär är ju att ja har en spricka? Inget annat, den blöder inte eller nått.
  • Anonym

Anonym (Svider) skrev 2009-01-23 12:39:56 följande:

Jag har inte vart hård i magen på typ 7 år.De vill säga...alltid lös i magen.Men ja vette fan om man vågar gå till läkare och visa anal öppningen för han/hon.Inte på detta lilla samhället, shit svimmar av bara tanken.
    Jag tror inte att det är en hemorrojd utan en portvaktstagg. De kan, under narkos, vidga analöppningen, så att den sen kan slappna av.

Vet det är inge kul, men bättre än att gå och lida..
  • Anonym (förstår)

jag hade samma problem för över 10 år sen. Gick till vårdcentralen och fick diverse mjukgörande medel för tarmen, inget hjälpte. Fick till slut en remiss till kirurgen som opererade så att jag blev av med problemet. Det var verkligen värt allt det pinsamma.

• SaraSara

Nä men herre gud, trodde seriöst inte att det fanns vuxna människor som resonerar på det viset! Det är alltså bättre att lida och ha ont, än att gå till en läkare? För övrig så har läkare tystnadsplikt, så oavsett om det är ett litet samhälle eller inte så ska ingen annan få veta varför du är på sjukhuset.

• Anonym (Svider)

Men asså de svider bara lite när ja skiter, inga andra problem.

Asså ja ve tinte om ja pallar o visa analen för nån läkare...trots att de är en läkare.
    Tänk om ja e deras enda sånt fall här på denna lilla skit ort.

• Anonym (Svider)

Ingen som kan tipsa om någon salva eller nått som kan läka de?

• Anonym

Anonym (Svider) skrev 2009-01-23 12:51:50 följande:

Men asså de svider bara lite när ja skiter, inga andra problem.Asså ja ve tinte om ja pallar o visa analen för nån läkare...trots att de är en läkare.Tänk om ja e deras enda sånt fall här på denna lilla skit ort.
    Det kan ju bli följdproblem, som infektioner o dyl.
    Be att få en remiss till sjukhuset, så slipper du visa ändan på vc.
Svar på tråden Spricka vid analöppningen