• Anonym (Svider)

Spricka vid analöppningen

Har en spricka vid anal öppningen ett fler tal ggr genom åren men dom har alltid vart borta på ett par dagar.
    Men den jag har nu har väl vart där en månad eller så.
    Idag kände jag att ja va tvungen att försöka kolla på den.

Och den är stor :(

Svider när jag ska göra nr 2.

Någon som vet nått tips om hur ja ska få detta att läka? Jag kan ju inte sluta skita liksom.

• Svar på tråden Spricka vid analöppningen
  • Anonym (Svider)

Fan då får dom väl söva mig eller nått medans dom kollar, haha

Hur lång tid ska ja ge de tycker ni innan ja ska ringa?

• Anonym (förstår)

Jag hade väldigt ont när jag var på toa, så det var väldigt skönt att slippa det, även om jag fick visa upp rumpan.

• Anonym (Svider)

Anonym (förstår) skrev 2009-01-23 12:56:29 följande:

Jag hade väldigt ont när jag var på toa, så det var väldigt skönt att slippa det, även om jag fick visa upp rumpan.
    De e inte bara att visa "rumpan"...man måste ju sära på skinkorna och visa sitt anal hål...
  • brumme lisa

Om du kollar apotekets hemsida på ändtarmsproblem kan du se vad det finns för mediciner...
    Jag har haft liknande problem och fick då xyloproct utskrivet och det hjälpte mig. Jag var hos läkaren och det var väl inte så kul men inte så farligt heller, skönt att veta vad det brodde på...

• Anonym (Svider)

brumme lisa skrev 2009-01-23 12:58:32 följande:

Om du kollar apotekets hemsida på ändtarmsproblem kan du se vad det finns för mediciner...Jag har haft liknande problem och fick då xyloproct utskrivet och det hjälpte mig. Jag var hos läkaren och det var väl inte så kul men inte så farligt heller, skönt att veta vad det brodde på...
    Vad berodde de på sa dom ? :/
  • Anonym (förstår)

jo jag vet det. men den processen har läkarna gjort flertalet gånger så för de är det inget ovanligt.jag kan bara säga att jag tyckte det var värt besväret.

• SaraSara

det finns ju tex ac3 komfort (eller den heter nåt liknande iaf) som de gör reklam för.. den verkar vara för diverse analproblem. Fråga annars på apoteket tänkte jag säga, de har mycket kompetent personal... men vågar du inte ens gå till en läkare ( som man träffar enskilt) så lär du väl knappast våga fråga på ett apotek där någon annan kan råka höra samtalet...

Och jag håller med det som skrevs tidigare, även om det är det enda problemet så kan det ju förvärras om du inte åtgärdar det. infektioner, att det spriker upp mer osv. Plus att du säkert kan få råd och tips om vad du kan göra för att förebygga att det inte uppstår igen/förvärras.
    Och du måste väl ändå tycka att det är ett problem, eftersom du har startat en tråd angående detta?

Tycker du får rycka upp dig och gå till en läkare. Har du haft den i en månad så har du väl avvaktat länge nog?

• Anonym (Svider)

Ac3 comfort verkar vara något.
    Men nån som vet om de bara lindrar eller om de även behandlar?

• SaraSara

På apotekets hemsida kan du söka efter produkten, då brukar man kunna få fram bipacksedeln så att man kan läsa all info. då bör du få reda på mer exakt hur den fungerar.

• Anonym (Svider)

SaraSara skrev 2009-01-23 13:06:11 följande:

På apotekets hemsida kan du söka efter produkten, då brukar man kunna få fram bipacksedeln så att man kan läsa all info. då bör du få reda på mer exakt hur den fungerar.
    Tack :) Läser om de nu.
Svar på tråden Spricka vid analöppningen