• limfi

Inget leende, 2 månaders bebis.

Ja, som rubriken lyder. Min dotter är 2 månader, hon vägrar ha ögonkontakt med oss och ger oss inget leende heller. Däremot ler hon varje dag åt Super Mario som hänger ovanför skötbordet... Varje gång vi är på Bvc frågar Bvc-tanten om hon ler mot oss och varje gång får jag säga nej.

När ska man börja oroa sig? I och för sig så föddes hon i vecka 37 så hon är ju 3 veckor för tidig, dessutom vägde hon bara 2138 när hon kom så jag vet inte om hon har fullt upp med att växa ikapp. Första månaden sov hon ju mer eller mindre dygnet runt, det är först nu som det har blivit lite liv och rörelse.

Men det är just det....det känns som att hon bara gråter och gnäller och inte ALLS tycker om att vara med mig.

Någon som har erfarenhet av sånt här?

• Svar på tråden Inget leende, 2 månaders bebis.
  • senixxa

skriker hon när du håller i henne men blir lugn när hon liigger själv? likanadt med pappa?

• senixxa

min tös e född 2 veckor o 5 dagar tidigare  född med down syndrome och ett stort hjärtfel ,när hon var 2 veckor så fick hon svår hjärtsvikt hon har ändå utveklats inom det man andser vara "normalt"hon sov oxå mycket...

• Virrpirr

När vår kille var två månader gjorde han inget sånt heller, han är född i vecka 36. Nu är han 5 månader och skrattar och ler :)

• limfi

Nja, hon skriker både när hon ligger själv och ibland när jag håller i henne, samma med pappa. Det är klart att hon hellre är i min famn än är själv. Enda stället hon gillar att ligga på är skötbordet. Hon tyckte om babygymet i början men nu gråter hon mest när hon ligger där.

• Virrpirr

Vår kille började runt 3,5 månad kanske ordentligt..var normalt enligt BVC iaf

• limfi

Ok! Men log han mot annat innan eller? Jag tycker det är så märkligt att hon inte vill ha ögonkontakt med oss.

• Laila

våran pojk är oxå född för tidigt, 12 dagar, och han log inte heller åt oss men däremot mot mobilen som hänger över skötbordet.
    Han började le mot oss ungefär vid två månader. Nu är han 4 mån och skrattar åt det mesta..

Jag fick inte heller ögonkontakt med han först, han vek undan blicken precis som ditt barn men det gick över efter ett tag.
    Inte mycket till tröst men håll ut!

• Virrpirr

Mjae han har alltid älskat sin mobil ovanför skötbordet, den log han väl lite åt. Men inte åt oss minsann. Men lugn 2 månader är ju inte mkt, speciellt inte om bebisen är tidigt född.

• senixxa
    limfi skrev 2009-01-23 22:02:45 följande:
    Nja, hon skriker både när hon ligger själv och ibland när jag håller i henne, samma med pappa. Det är klart att hon hellre är i min famn än är själv. Enda stället hon gillar att ligga på är skötbordet. Hon tyckte om babygymet i början men nu gråter hon mest när hon ligger där.
    jaja ok det e ju bra blev lite orolig när du skrev att hon inte ville ha ögon kontakt + det andra...men annars så e alla bebisarna olika vissa senare än andra men det innebär inte att nått e fel Min tös log vid 6 veckors ålder
Svar på tråden Inget leende, 2 månaders bebis.