• limfi

Inget leende, 2 månaders bebis.

Ja, som rubriken lyder. Min dotter är 2 månader, hon vägrar ha ögonkontakt med oss och ger oss inget leende heller. Däremot ler hon varje dag åt Super Mario som hänger ovanför skötbordet... Varje gång vi är på Bvc frågar Bvc-tanten om hon ler mot oss och varje gång får jag säga nej.

När ska man börja oroa sig? I och för sig så föddes hon i vecka 37 så hon är ju 3 veckor för tidig, dessutom vägde hon bara 2138 när hon kom så jag vet inte om hon har fullt upp med att växa ikapp. Första månaden sov hon ju mer eller mindre dygnet runt, det är först nu som det har blivit lite liv och rörelse.

Men det är just det....det känns som att hon bara gråter och gnäller och inte ALLS tycker om att vara med mig.

Någon som har erfarenhet av sånt här?

• Svar på tråden Inget leende, 2 månaders bebis.
  • limfi

Nja, hon skriker både när hon ligger själv och ibland när jag håller i henne, samma med pappa. Det är klart att hon hellre är i min famn än är själv. Enda stället hon gillar att ligga på är skötbordet. Hon tyckte om babygymet i början men nu gråter hon mest när hon ligger där.

• limfi

Ok! Men log han mot annat innan eller? Jag tycker det är så märkligt att hon inte vill ha ögonkontakt med oss.

• limfi

Laila: Hur gjorde du för att få ögonkontakt då? Inte för att jag har nåt emot min Bvc-tant men ibland känns det som att hon inte tror att vi försöker få ögonkontakt med lillan. Hon säger varje gång att vi måste försöka varje dag....öh..Ja, i och med att man är dygnet runt med sitt barn så är det ju lite svårt att INTE försöka.

• limfi

cosinus: Ja, nog tror jag hon har lite ont i magen i och med att hon är ganska gnällig och kan ha långa skriknätter. Vi ger henne ersättning och i samband med det får hon oxå minifomdroppar. Det kan ju mycket väl vara så att hon inte orkar med att skapa ögonkontakt. Eller...hon verkar ju ha massor med SuperMario, det är en speciell karl det....HAHA....

• limfi

Ja, jag märker ju att jag blir lite stressad av att hon frågar. Hon tycker att jag ska "ta fast" huvudet...särskilt på morgonen då de har mycket vakentid. Och det har jag väl provat men då flackar ögonen värre än vanligt. Hon undviker verkligen att titta på mig.

• limfi

Nu tog sambon henne från skötbordet och fy tusan så arg hon blev! Haha...hon har järnvilja lilltjejen. Men hur kul på en skala är det att tillbringa hela dagen på klo??

• limfi

Vi var hos mina föräldrar nu i helgen och helt plötsligt började dottern le mot oss!! Har fått svarsleende idag oxå så nu kanske det har lossnat.

Svar på tråden Inget leende, 2 månaders bebis.