Inlägg från: Miss Maya |Visa alla inlägg
  • Miss Maya

Inget leende, 2 månaders bebis.

Det där mer ögonkontakt tycker inte jag är konstigt alls. Vår lilla flicka är snart 4 månader och i början så log hon åt mycket, men hon ville liksom inte se på oss och le. Det tog ett tag innan det lossnade och jag tycker att det var först när hon var strax över 3 månader som hon började ha riktigt ögonkontakt med mig, tidigare hade hon mest flackat med blicken och ville se på allt annat utom mig.

Men idag, så ler och skrattar hon och skapar ögonkontakt med mig.

Du ska nog se att det kommer snart. Ditt barn är ju trots allt inte särskilt gammalt än.

limfi skrev 2009-01-23 22:06:55 följande:
    Ok! Men log han mot annat innan eller? Jag tycker det är så märkligt att hon inte vill ha ögonkontakt med oss.
  • Miss Maya

Man kan ju inte tvinga en liten bebis till ögonkontakt. Det kommer nog ska du se. Och vår BVC-tant har aldrig frågat sådant, känns lite som en stressgrej om de ska vara på en om sådant ju. Okej om bebisen inte vill ha ögonkontakt vid 4 månaders ålder eller något sådant, men vid 2 månader, tycker jag inte alls det är konstigt, som sagt.

limfi skrev 2009-01-23 22:13:53 följande:
    Laila: Hur gjorde du för att få ögonkontakt då? Inte för att jag har nåt emot min Bvc-tant men ibland känns det som att hon inte tror att vi försöker få ögonkontakt med lillan. Hon säger varje gång att vi måste försöka varje dag....öh..Ja, i och med att man är dygnet runt med sitt barn så är det ju lite svårt att INTE försöka.
Svar på tråden Inget leende, 2 månaders bebis.