• Snufs

Köttfärsrätter?

Jag tycker köttfärs är så himla användbart men jag är lite less på köttfärssås i alla dess former. Vad finns det mer man kan använda köttfärs till? Jag har gått igenom kylskåpet/frysen inför middagen idag, kan bara konstatera att jag har köttfärs men vill göra något annat av det. Har också frysta Wok grönsaker, kan man göra något av det?

• Svar på tråden Köttfärsrätter?
  • Snufs

Jag tänkte också att man kanske kan servera det till ris. Köttfärswok... hm.. det kanske blir en höjdare endå, man kanske ska våga prova.

• Snufs

Nu var det gjort!! Jag wokade mina grönsaker som visade sig vara en "indonesisk" variant med räkor. Samtidigt stekte jag köttfärs och blandade i lite tacokrydda, lök och grädde. Sen blandade jag ihop allting med varann och serverade ris till. Det blev supergott tyckte hela familjen. Det blev en konstig mix med kryddorna och räkor och så men det störde inte ett dugg. Så nu har jag varit testlagerska så nu vågar ni andra också prova. Ska tillägga att jag har kräsna tonåringar hemma som brukar säga vad dom tycker!!! Även minstingen på 1,5 år åt med glupande aptit. Det blir en favorit som kommer i repris. Men jag vill gärna ha fler köttfärsrecept, för köttfärs det har man nästan alltid hemma.

Svar på tråden Köttfärsrätter?