• Emerald88

    Dikt till begravning.

    Någon som vet en fin dikt till begravning?
    Min farmor dog nyligen och ska begravas snart, och jag skulle gärna vilja ha hjälp med en dikt. Någon?
    Skulle vara djupt tacksam!

  • Svar på tråden Dikt till begravning.
  • clara b
    Irmaav clara b | Ons 26 nov 2008 23:03
    Jag hörde en röst ifrån fjärran,
    en viskning så svag som en vind.
    Den drog över berg, över dalar,
    den drog genom björk, ljung och lind.

    Den viskningen kylde mitt hjärta,
    fick handen som smekt dig att domna.
    Och själen min vek sig i smärta,
    att Älskade Du har fått somna.

    En vackrare själ än din, Mor,
    finner vi ej ovan där.
    Och trots att jag unnar dig himlen,
    så önskar jag att du var här.
     
  • Lilla illa

    som ett ljus som stilla slocknat ett hjärtas sista slag din klocka den har stannat nu när natten blivit dg den har alltid slagit gått sin gilla gång men nu har den slagit om än för sista gång (ha r skrivit den sj inte så bra men ett förlag ändå)

  • Kaldorei

    Åååh den var så vacker! Den ska jag fästa på handrosen på min farmors begravning den 18 februari!

    clara b skrev 2009-01-27 21:26:44 följande:


    Irmaav clara b | Ons 26 nov 2008 23:03

    Jag hörde en röst ifrån fjärran,en viskning så svag som en vind.Den drog över berg, över dalar,den drog genom björk, ljung och lind.Den viskningen kylde mitt hjärta,fick handen som smekt dig att domna.Och själen min vek sig i smärta,att Älskade Du har fått somna.En vackrare själ än din, Mor,finner vi ej ovan där.Och trots att jag unnar dig himlen,så önskar jag att du var här.  
  • Kaldorei

    Just detta parti e lite läskigt, för jag satt å smekte henne på axeln när hon drog sitt sista andetag....

    *Den viskningen kylde mitt hjärta,
    fick handen som smekt dig att domna.
    Och själen min vek sig i smärta,
    att Älskade Du har fått somna.*

    clara b skrev 2009-01-27 21:26:44 följande:


    Irmaav clara b | Ons 26 nov 2008 23:03

    Jag hörde en röst ifrån fjärran,en viskning så svag som en vind.Den drog över berg, över dalar,den drog genom björk, ljung och lind.Den viskningen kylde mitt hjärta,fick handen som smekt dig att domna.Och själen min vek sig i smärta,att Älskade Du har fått somna.En vackrare själ än din, Mor,finner vi ej ovan där.Och trots att jag unnar dig himlen,så önskar jag att du var här.  
  • clara b

    Jag skrev den till min  älskade farmor när hon gick bort för fyra år sedan. Helt sjukt att det inte går en dag utan att jag tänker på henne och saknar henne, hon är min stora förebild i livet. Större hjärta och människokärlek kommer jag nog aldrig stöta på. Jag är jätteglad att den satt ord på hur Du känner också. Jag beklagar verkligen sorgen. Kram på dig.

Svar på tråden Dikt till begravning.