• mariahammarberg

Ingen som ger syskonpresent?

Är det bara jag och en väninna här hemma - bredvid datorn som funderat på syskonpresent? Vi har jämnåriga flickor som båda ska bli storasystrar i feb månad.

Vill hitta på ngt till den dotter vi redan har som blir storasyster när bäbisen tittar ut. Hellst ngt som hon kan sysselsätta sig med är bebisen måste få ta tid från mamma men inget tjaffs som köps bara för köpandets skull....

Johanna 2007-02-25 Pyret BF 2009-02-08
  • Svar på tråden Ingen som ger syskonpresent?
  • sagogryn

I vårt fall var lillebror present nog.

• Vanja03

Min dotter fick en present när lillebror kom, den stog hemma o väntade på henne när hon kom hem från dagis. Och hon vart jätteglad med tanke på hur mycket lillebror fick av släkt o vänner, då kunde hon stolt visa att hon oxå hade fått ngt

• 86Malin07

vår dotter va 1 när lillebror kom. Och hon fick en docka med blöja och sånt så hon kunde mata och byta på och mata medans jag gjorde sånt me lillebror och de tyckte hon va jätte kul! och än idag! Lycka till me bebisen!

• jen bossman

jodå, storebror fick en present "av sin lillasyster" när han kom på första besöket på BB.. Det uppskattades och han var mer intresserad av den än lillasystern ;)

• joasia

vad gav ni i syskonpresent till era killar. En docka ar ju sa klassiskt till flickor, men vad var uppskattat av era sma killar som nu blivit storebroder?

• anniebananie

joasia skrev 2009-01-26 20:13:02 följande:

vad gav ni i syskonpresent till era killar. En docka ar ju sa klassiskt till flickor, men vad var uppskattat av era sma killar som nu blivit storebroder?
    Jag tycker att en docka till en nybliven storebror är en alldeles utmärkt present! Har aldrig sett min systerson så glad som när han öppnade sin julklapp med en docka i!! Hade knappt tålamod till att vänta på att den skulle lossna ur förpackningen, hur sött som helst. Han var då ett och ett halvt. Dockor behöver ju inte bara vara till flickor.
  • joasia

var kille visar inte sa mycket intresse for dockor, men det kanske andras nar bebisen ar har... Saklart ar det inget fel med dockor till pojkar - barn ska fa de leksaker som de tycker om.
    men jag tankte om nagon hade andra ideer till sma killar...

• malinkat

Dels fick vår 2½ årige son en docka i julklapp, och när lillasyster kommer i mars så får han en liten present av henne. I hans fall blir det populärt med en liten helikopter han kan leka med.. ;o)

• jen bossman

till min kille köpte jag något som han visste att han gillar. han fick en bil.

• Cia o krabaten

Jag tycker det var jättebra i början när man ammade mest hela tiden kändes det som

Målarbok med kritor
    Böcker (För man kan ju läsa för stora medan man ammar )
    Egen docka att själv amma...

• Snart sommar

Har köpt presenter till barnen när dom fått syskon. Dom har varit en "gåva" från det ny a syskonet och dom har fått presenterna i samband med första mötet (som alltid skett hemma då vi åkt hem tidigt alla gånger).

Vi har uteslutande köpt leksaker som barnen varit intresserade av. Dottern, äldst, fick första gången ett badkar med diverse grejer till sin docka. Av mormor fick hon då en ppojkdocka om kan kissa så det passade ju alldeles utmärkt. Andra gången fick hon lego (polisbil och polishelikopter) och mellan fick då en brandbil (little people).

Svar på tråden Ingen som ger syskonpresent?