• Lyktan

Hur påverkar rökning viktnedgång? Cola zero?

Tjenare!
    Rökning stillar som skrivet hungern.. istället för att äta den där mackan, så tar man en cigg och hungern käns inte längre.. Dock inte speciellt bra för kroppen då det bästa är regelbundna tider..

Light drycker för huvudtaget är väl bra om man vill få bort det äkta sockret.. MEN det tillsatta istället är farligare för kroppen, då kroppen itne vet hur man ska bryta ner konstgjorda ämnen samt att det då sätter sig i det andra man ätit och ger samma effket som vanligt socker..

Så summan är att man ska ge fan i all dricka, det är den största boven till dagens fetma!
    Och det är på riktigt!
    Om du slutar dricka dricka kommer du märka skillnad direkt!

• Lyktan
    Anonym skrev 2009-01-26 00:45:24 följande:
    jag vet ju hur mycket jag ska äta varje dag, å gör matscheman, så rökandet tar inte bort någon hunger för min del. bara en ful ovana...Jag har ju redan gått ner en del nu (25 kg), men har börjat dricka cola zero lite oftare än vanligt, men är det som du säger så får jag skippa att dricka det med. bara när det är fest å så då.vill inte att det ska påverka viktnedgången, jag har trots allt 11 kg kvar att gå ner till normalt bmi...
    Rökningen ger mig det iaf.. det är väl olika..

Men jag måste varna med det här BMI snacket..
    Jag har tränat handboll på hög nivå, och när jag var som mest vältränad så var mitt BMI fortfarande som udnernärd.. När jag egentligen hade 9 kg vältränade muskler av min vikt.. så det där måste man ta en nypa salt..

Ta ex han Världens starkaste man Magnus, hans BMI är att han är dödligt överviktig..
    Det beror på om man har muskler eller inte, ta mer på mått än BMI eller vikt..

Jag exempelvis mår som bäst vid 64 kg och jag är 172 cm lång..
    Låter fel enligt BMI, men då mår min kropp som bäst..
    KOm igen och titta på era former istället för vikt eller BMI..
    Mår man själv bra så är det inget med vågen att göra!
    Keep up the good work TS
  • Lyktan

Ja alltså du får inte i dig vanligt socker som verkar vara den största skräcken i samhället!
    Men allt annat skit som kroppen inte kan ta hand om är tydligen helt okej att dricka..
    Rent sockermässigt är det väl bra med zero, men det är tusen andra ingredienser som inte är bra för kroppen.. då är det bättre att äta två sockerbitar istället.. för kroppen kan ta hand om sockret på rätt sätt..

För övrigt så är detta en bra regel: Allt du förtär måste förbrukas.. Om du äter socker = energi, måste du förbruka energi. Äter du pasta= kolhydrater, måste du förbruka kolhydrater.. Enklare än så kan det inte bli.

• Lyktan
    Anonym skrev 2009-01-26 18:55:56 följande:
    men det beror väl ändå på hur mycket man dricker?Jag häver ju inte i mig flera liter om dagen, utan nu snackar vi om några glas i veckan, från att ha avstått helt innan.självklart är ingen läsk, eller saft och juice bra för kroppen. men det måste ju helt klart bero på hur mycket man dricker också.rent viktmässigt så borde zero eller light vara bättre än vanlig cola just för att i dom finns inga kalorier (typ 2-3 per glas) och i vanlig finns det väldigt många!så jag tror i alla fall fortfarande på att jag kan dricka min zero utan att det ska påverka viktnedgången.
    För övrigt var det väl ni som efterlyste information och fakta.

Sen när ni får det så duger det inte.. Brukar kallas förnekelse.
Svar på tråden Hur påverkar rökning viktnedgång? Cola zero?