Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri del 2
Li: Samma här. En klar förvärring av ryckandet vid infektion eller mens. Nu ammar jag fortfarande (kanske är det som håller mig lugn) så jag har inte kunnat se om det händer nåt den här omgången. Precis som du så känns det som att händer och ansikte är värst, vet inte varför egentligen. När jag fick i tungan förra gången var jag övertygad om att det var helt kört. Får också ryckningar runt munnen av att ha grimaserat, skrattat eller nåt annat. Är ju egentligen detsamma med resten av kroppen, för jag får ryckningar i magen av att hosta, i armen om jag sträckt mig efter något osv.
Förstår hur du menar med fötterna, jag kan känna typ drag i fotvalven också när jag har spänt dem. Gillar det inte alls! Har ju som sagt en envis ryckning där också. Dåliga dagar tror jag att mina knäsymtom beror på atrofi i fötterna som i sin tur ökar belastningen på knäna....
Jag tog också magnesium förra gången utan någon som helst förbättring. Har även läst att det kan bero på kalcium- och/eller vitamin B-brist, men förra gången fick jag ta prover som inte visade på något. Sköldkörteln ska det också kunna bero på, och allt det där hänger ju ihop en del. Jag funderade på om jag har kalciumbrist eftersom jag äter helt mjölkfritt (sonen är allergisk) och bara tar tillskott på 500 mg per dag. Detta ska dock räcka enligt bvc. Man vill ju som sagt ha en anledning som inte är als. Jag har dock svårt att tro att mina övriga symtom skulle kunna bero på någon sådan brist. Har ofta ont i olika fingerleder också, men det kanske inte alls hänger ihop med det andra.