Inlägg från: Anonym (Li) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Li)

Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri del 2

Jensan; Vilken ångest jag har nu över att det rycker i "knä-låret" varje gång jag typ suttit och kliver upp! Det e ju inte normalt.

• Anonym (Li)

Jensan: Tack. Jag försöker och ha det i åtanke. Men det är så j-la svårt när man får ihållande ryckningar Då biter ångesten tag i en. Men det känns skönt att tala med dig och höra om du upplevt liknande. Det har hållit på i mitt knä idag också Fruktansvärt oroväckande, nästan varje gång jag suttit ner och ställer mig upp så sätter det igång alldeles ovanför knäet 3:e dagen det håller på. Jag föredrar när de flyttar runt, än de ggr de sätter sig på ett ställe å stannar där, har haft mycket sådana i slutet *suck*
    Vad bra att det är bättre med lillkillen. Det där med kramp/sendrag känslan är också nytt för mig. Jag vill bara vara NORMAL!

• Anonym (Li)

Jensan; Hur går det för dig? Med mig är det inge vidare. Jag har fortfarande ryckningen på insidan av vänster knä Jag mår verkligen dåligt utav den. Det lustiga/oroväckande är att när jag ligger ner känner jag inte av den, så oftast är det bra på morgonen, sedan när jag har varit uppe ett tag sätter den igång. Detta skrämmer mig så oerhört mycket, varje morgon tänker jag "äntligen är den borta" , sedan kommer den tillbaka. Rycker, slutar, rycker osv. (varje gång jag ställer mig upp eller sitter med benen i ett visst läge. Även insidan av foten är flera ggr/dag. Har du någonsin varit med om nått liknande? Låter det oroväckande?

• Anonym (Li)

Jag glömde att nämna att jag känner samma sak angående ångesten. Visst nu har jag ångest med det är ju pga av den envisa ryckningen. Annars tycker jag att jag mår bra så ångesten kan inte vara förklaringen till mina kroppsliga symtom och hur jag än vrider och vänder på det, kommer jag fram till att mina problem inte är normal!

• Anonym (Li)

Jensan; Nu håller det på att braka lös totalt för mig! Jag känner mig mer och mer övertygad om att jag har als.
    Imorse låg jag och halvsov och vaknade till av att det ryckte mycket hårdare och intensivare där på insidan av vänster knä. Till en början tänkte jag att jag drömde en mardröm men sedan när jag märkte att det var fullt vaket, kollade jag på den och det såg riktigt otrevligt ut! vet inte hur jag ska förklara men detta är nytt för mig att få så starka, intensiva ryckningar när jag sover/halvsover.

• Anonym (Li)

Jensan; Tack för ditt inlägg. Ja jag hoppas det den här ihållande går över snart! När jag tittar på den här ryckningen ser den väldigt otäck ut som om det fladdrar under huden. Så jag blir rädd att det beror på atrofierad muskulatur
    Jag hoppas att jag har samma sak som dig (helt ofarligt). Jag är så sjuk orolig just nu och den här envisa ryckningen e så störande, jag visste inte ens att man hade muskler där vid knät men det hör väl till lårmusklerna.
    Hur många ryckningar tror du att du per/dag? Jag försökte räkna en gång men det var så många så jag tappade räkningen. Den här i knäet rycker typ non-stop idag, jätte jobbigt! Vissa ggr snabbare och hårdare, vissa ggr mjukare och långsamare hur som helst ser det väldigt äckligt ut... Jag önskar att det inte är als!
    Nej jag har aldrig gått i KBT, jag har önskat det men resurserna finns tydligen inte. det är tydligen bättre att medicinera än att ta tag i problemet från grunden
    Stor kram till dig!

• Anonym (Li)

Jensan; Så sant det du säger. Jag måste försöka och inte titta på det men nu har jag fallit in i gamla vanor och börja leta efter atrofi på låren och runt det "ryckande" stället. Det som får mig att må så mycket sämre är att jag nämnde till en kompis(som ej vet om mitt tillstånd o als rädsla) att jag haft en ryckning i vänster "knä-lår" i snart en vecka och jag fick reaktionen "men OJ, har du sökt på nätet. Det är ju inte normalt att ha det sååå länge. Nån h på sin höjd men inte i flera dygn". Så nu mår jag ju 1000 reser värre hur det nu är möjligt? Visst jag har tidigare haft en ryckning i ögonlocket i typ en månad men annars några dagar på sin höjd. Inte såhär intensivt å så länge. Imorse samma sak, vaknade av oavbrutna ryckningar. Ja gud hjälpe mig...

• Anonym (Li)

Jensan: Tack för ditt stöd och att du delade med dig om din "tum-upplevelse". Med knäet är det bättre..peppar,peppar..idag har det inte ryckt men jag vågar inte hoppas för jag vet hur besviken man kan bli Jag känner mig svagare dock och idag har det ryckt ett flertal ggr i låren, vaderna, fötterna och facet. Men jag HOPPAS verkligen att jag slipper de ihållande ryckningarna ett tag, de är så j-la hemsk. (har haft mycket av dem i slutet. (Just nu rycker det som crazy i min arm) ja, man vänjer sig aldrig...
    Hur är det med dig? Mindre ryckningar?

Ja det värsta man gör är att titta på ryckningarna, de ser så j-la otäckt och onormalt ut!

Kram!

• Anonym (Li)

Jensan; Ibland är det skrämmande hur lika symtom vi har! Exakt den muskel du beskriver stramar/känns konstig på mig också! Jag känner av det när jag går, jätte obehagligt!
    Ja ansiktet är otrevligt å rycka i. Jaq har generellt mycket ryckningar nu, är jätte less. Jag har även ont i leder och känner mig stel. Det känns helt omöjligt att känna att detta är psykiskt! Det känns som om det måste vara någonting som orsakar alla dessa konstigheter!

• Anonym (Li)

Jensan; Det är oerhört irriterande med ögonryckningar, men jag har också hört att ögonryckningar är HELT ofarliga! Det är tecken på trötthet och stress. Men jag vet att det är störande, jag hade det i ögat som sagt över 1 mån!
    Och med en bebis är man ju ständigt trött. Jag har även hört om dem som fått det pga av brist på folsyra och med dig som ammar skulle ju inte heller det vara konstigt...
    Tråkigt dock att du också hamnat i en svacka, vet hur hemskt det är.
    Hoppas du får en bra helg
    Stor kram

• Anonym (Li)

Jensan; Hur mår du vännen?

• Anonym (Li)

jensan; Vad roligt att höra att det är ok. Här är det som vanligt, ingen förbättring men ingen envis ryckning *peppar,peppar* Just nu är det mycket i armar, vader och lår I hate it.

Hypo; Jag håller med jensan. SLUTA läs på nätet! Och man kan få ryckningar av oro & stress. Det är nog den alldra vanligaste orsaken. Känner du dig stressad och orolig? Hoppas de försvinner snart.

• Anonym (Li)

Jensan; Det hoppas jag med! Ja det är ju så jämt! Varje gång det ser ut och bli bättre så brakar det loss helt och hela kroppen exploderar i ryckningar. Ja ögonryckningar är jobbiga och det känns som om det syns jätte väl även fast det bara är en själv som tänker på det. Du får trösta dig med att ögonryckningar är helt ofarliga!
    Ja hoppas vi kan få njuta av våren o sommaren men det ser mörkt ut för min del iaf!

• Anonym (Li)

Jensan; Vad roligt att höra att det är bättre. För mig är det ganska likadant som vanligt. Jag kan ha 3 bättre dagar sedan sätter det igång som sjutton. Jag börjar å tappa hoppet att jag någonsin ska slippa dessa ryckningar
    Jätte bra att du slutat med självtesterna och stramningen du kände i benet berodde nog på alla självtest! Jag känner igen det där med att man "lurar" sig själv. *suck*

• Anonym (Li)

Hypo; Grattis till mindre ryckningar och att du funnit en fungerande metod. Jag har faktiskt avis. Mina ryckningar blir bättre när jag befinner mig i duschen men sedan är det precis likadant igen. Har testat med en värmekudde på benen utan resultat. *suck*

Jensan; Jag hade exakt samma ryckning på höger hand, väldigt otäck. Den kommer även nu titt som tätt. Men jag hade en ihållande ryckning där för några mån sedan, kände då att jag var svag i fingret, det gjorde ont och jag började tänka på hur ofta jag tappade saker med den handen och kom fram till att det var ofta.
    Men jag hatar ryckningar! Alla j-la ryckningar. Just nu har jag en ihållande i ögat, samt mycket i benen och i skinkorna. ÅÅÅÅ vill bara slippa dessa skit ryckningar.

• Anonym (Li)

Jensan; Idag är en riktig skitdag Har haft en äcklig ryckning i höger biceps Hållit på flera ggr, känner mig naturligtvis svagare i den armen också.

• Anonym (Li)

Jensan; Vad jobbigt för dig och för den lille Jag förstår att du är orolig. Vad säger läkaren då? Min pojke hade feber i 5 dygn, ville inte äta och orkade inte med någonting. Ringde sjukvårdsupplysningen och VC, det enda de sa var att feber var ett "normalt" tillstånd och bla, bla. Tillslut ringde vi och krävde en tid och då visade det sig att han hade öroninflammation på ett öra. Fick penicillin och febern försvann direkt. Jag förstår din oro! Stå på dig, min brorsdotter fick penicillin pga av en dunderförkylning som aldrig ville ge med sig och blev också bättre. Du behöver inte oroa dig för allvarlig sjukdom, försök och tänk på allt "normalt" det kan vara istället! Det går otroligt mycket förkylningsvirus nu.
    Har du 3 söner?
    Kram på dig och hoppas din son blir piggare!

Svar på tråden Nån som mig med generaliserad ångest, dödsångest och svår hypokondri del 2