låter henne åka utan pengar...
känner mig taskig men samtidigt så arg på dottern som jag betalde ridlektionen för i går om hon skulle dammsuga huset då hennes barnbidrag tog slut efter en shoppingdag av saker hon INTE behövde.
Efter ridlektionen så orkadade hon plötsligt inte dammsuga utan började tjafsa om att det var taskigt av mig att låta henne betala sporter själv, för så gjorde minsann inte hennes kompisars föräldrar.
Jag betalar hennes ridsaker men ridlektionen i går var någon nyck att testa på ridskola när jag hela tiden sagt att jag betalar inte det och all utrustning hon behöver nu snart
( ridväst för 1500kr exempelvis).
Eftersom hon ska bort i dag med sin klass på läger den här vecka och jag ändå tyckte synd om slarvan så hade jag tänkt att göra ett undantag och skjuta till 200 kr som reservpengar...hon har själv sagt att hon inte tar med sig något nu...ville hon använda dem skulle hon få vara skyldig mig en städning annars om pengarnan var kvar så var de så ...
Nu är jag så arg på henne att hon får väl åka utan pengar då när alla andra säkert har några hundra att fika och äta för.
Taskigt av mig eller en ren konskvens?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 09:23
så här blev det till slut
Sonen på 13 år berättade att han fått ett busskort av syrran som vi trodde var tomt, men det var 93 kr kvar på det...busskort är en sak hon inte betalar med egna pengar, men då hon tappat bort ett nytt för några månader sedan så hade hon gjort det med det här...så 93 kr fick hon med sig!
Då kan hon ta en fika i alla fall med kompisarna och jag tror hon hade en 20;a löst själv också
Sen har hon presentkort kvar sen i julas på Gina Trico om hon vill shoppa där...
Så det känns som en bra lösning ändå, hon åker inte helt pank men jag har heller inte gett henne några extra pengar och hon sa själv att hon är skyldig mig en städning för det hon lovat efter ridlektionen....om hon inte gör det innan den 20;e nästa månad så drar jag av pengarnan bara...
*suck* fick 93 nya gråa hårstrån bara i dag