Flyttkartonger?
Någon som vet vart man billigast kan köpa (obegagnade) flyttkartonger i riktig flyttkartongsstorlek? Är det på Bauhaus, Clas Ohlson eller vart? Det känns som om det borde gå att köpa flyttkartonger för under 20 kr/st...
Någon som vet vart man billigast kan köpa (obegagnade) flyttkartonger i riktig flyttkartongsstorlek? Är det på Bauhaus, Clas Ohlson eller vart? Det känns som om det borde gå att köpa flyttkartonger för under 20 kr/st...
Jag har stött på ofräscha begagnade och här ska våra kläder m.m. ner i kartongerna. Nej... jag föredrar nya men betalar förståss lägsta möjliga pris för bästa möjliga kvalitet.
Vi köpte bra lådor till vettigt pris på Shurgard.
Pappan Blå skrev 2009-01-26 09:23:28 följande:
Jag har också haft vänner som tror att dom har fått skadedjur via begagnade kartonger. Inte alls bevisat förståss men vi vill inte chansa!
Har tidigare köpt på shuregard och dessa funkade bra men då betalade jag 30 kr/st vilket känns väl mycket fast är dessa mycket bättre i kvalitet än IKEA:s så är jag beredd att betala. Men finns stabila lådor till lägre pris hoppas jag få tips om det via den här tråden.
Pappa blå- Nu är det visserligen 1,5 år sedan vi flyttade sist men då vi jämförde låg Shurgard bäst till i pris, om man ville ha "riktiga" lådor vilket jag inte räknar tex Ikea som.
Tänk även på att det är rätt lätt att sälja flyttlådor på ex. Blocket. Enkelt kan man få tillbaka ca hälften av kostnaden.
På nätet tar Shuregard nu 39 k/st eller 390 kr för 11 st (dvs 35,5 kr/st. Rätt dyrt ju!
Ska du flytta böcker så packa ner dem i papperskassar istället, blir alldeles för tungt i flyttlådor...
Vi köpte 20 pepperskassar på Ullared innan vi skulle flytta.
Barskåpets innehåll flyttar man med lådor som man får på Systembolaget
Japp, sånt har jag koll på. Men av "staplingsskäl" blir det banankartonger till böckerna. Lådor från systemet har jag tänkt på någon gång men glömt bort så det tipset tar jag emot och försöker registrera i hjärnan. Finns nog många likörskvättar som känns tunga att hälla ut!
Men när jag nu ska köpa runt 30-40 kartonger av modell "riktig flyttfirme kartong" så tänket jag försöka spara in någon hundring på ett bra pris men det kanske är svårt...
Någon annan?
Pappan Blå skrev 2009-01-26 11:21:41 följande:
öb har också kartonger, från 17kr st.
Vi håller på att flytta och har köpt våra lådor på Biltema 3 för 49kr, håller för 30kg, vi har packat böcker och allt möjligt annat tungt i dem, håller bra.
Var det claes ohlson eller jula som hade 5 för 99:- eller 10 för 199:- vet dock inget om kvaliten.
Bra kartonger är viktigt i flyttsammanhang, B12 Flytt www.b12.se både säljer och hyr ut, kostnad 25kr/st och man får tillbaks 15kr/st när man lämnar tillbaks dom, bästa möjliga kvalite, sämsta kvaliten har alla byggvaruhus oftast och Silvan och Shurgard var dom sämsta. Hyr man så får man bra kvalite och man blir av med dom pga att företaget tar tillbaks dom, då slipper dom bli liggande i källaren.
Götet blir lite långt (B12) men är verkligen Shuregard så dåliga? De känns stabila jämfört med Classe i sjön.
Vi har precis flyttat, köpte en del av våra flyttlådor på Biltema och en del andra lite varstans, måste säga att jag Biltema har väldigt bra kvalitet på sina lådor. Vi kunde utan problem packa bara böcker i en låda och den höll fint för det.
K-rauta och Silvan va billigast när jag köpte kartonger, kommer dock inte ihåg va dom kosta...
Lånar din tråd lite TS om det är oki.
Finns det flyttkartonger som kan ställa glas i, det vill säga en spec flyttkartong med "fack" i lixom
delifi2 skrev 2009-02-19 11:05:40 följande:
Nu är ju detta en gammal tråd, men man kan hyra flyttlådor av plast också. Skitsmart.
Dom kör hem dom. www.gronaflyttladan.se