• Joker

Sparkar av sig täcket, kall bebis

Jag har en 9 månader gammal pojke som varje natt sparkar av sig täcket. På morgnarna känns han ofta ganska kall, och ibland undrar jag om det är så att han vaknar just pga att han är kall. Han sover i bomullspyjamas och strumpor. Jag har provat med att lägga honom i åkpåsen (den går ju inte att sparka av sig), men då blev han helt tokig och kunde inte alls somna.

Nu undrar jag om någon har tips på vad jag kan göra för att hålla honom varm under natten. Jag har funderat på tjockare pyjamas, någon som vet var jag kan hitta en bebispyjamas i flanell eller annat varmt material? Finns här någon som använt grobag eller liknande, och hur har det funkat?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket, kall bebis
  • Joker

Ska ta och kolla upp det där med täckpåse, kanske finns att köpa på nätet... Annars blir det väl att leta efter varm pyjamas.

• Joker

Nervis, precis så har vi det också. Oskar blev helt tokig när jag lade honom i åkpåsen, det gick ju inte att rulla runt och greja.

• Joker

Inger, sådan PoP-påse sov han i när han var liten, men de är lika tunna som en pyjamas. Den är som ett långt nattlinne med snörning nedtill. Man kanske måste ta och sy något, *gahhh* det är inte min grej.

• Joker

Dutten, det gick inte att få honom att sova i åkpåsen, så sovsäck känns dömt att misslyckas, men tack för tipset.

Dinkanesh, smart, det ska jag testa.

• Joker

Jag försökte med att sätta fast täcket under madrassen igår kväll, men det låg ändå bortsparkat nu på morgonen.

NellaFantasia, det låter sådär med så varmt inomhus. Vi har också ganska varmt trots att värmen är avstängd, men inte så varmt.

• Joker

Var och letade efter varmare pyjamas igår. På Lindex sa de att de skulle få in senare i höst. Bara att hoppas.

Svar på tråden Sparkar av sig täcket, kall bebis