Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Joker

Sparkar av sig täcket, kall bebis

Jag har en 9 månader gammal pojke som varje natt sparkar av sig täcket. På morgnarna känns han ofta ganska kall, och ibland undrar jag om det är så att han vaknar just pga att han är kall. Han sover i bomullspyjamas och strumpor. Jag har provat med att lägga honom i åkpåsen (den går ju inte att sparka av sig), men då blev han helt tokig och kunde inte alls somna.

Nu undrar jag om någon har tips på vad jag kan göra för att hålla honom varm under natten. Jag har funderat på tjockare pyjamas, någon som vet var jag kan hitta en bebispyjamas i flanell eller annat varmt material? Finns här någon som använt grobag eller liknande, och hur har det funkat?

• Svar på tråden Sparkar av sig täcket, kall bebis
  • Nervis

Samma sak här! Försöker lägga på henne täcke eller filt när hon somnat men den åker ju bara av. Misstänker oxå att hon vaknar då det är för kallt ibland. Funderar starkt på att sätta in en värmefläkt i hennes rum, som kan hålla en bra temp natten igenom. Tills vi sätter på pannan igen. Men är lite nojig över att den istället väcker henne + brandrisken.

Vill oxå gärna ha tips på varmare pyjamaser...

• skrivglad

Så har våra barn också gjort o på vintern har de som bebisar fått sova i åkpåsen.

• mamma till L

Det är samma sak här. Jag har gett upp striden och sätter på honom en tjock pyjamas... och varma strumpor.

När jag bodde i USA så hade vi fleecpyjamaser och de är jätte bra. Men jag har inte hittat några här. Men det finns ju andra fleeckläder man kan använda som pyjamas....

( kommer inte på hur fleec stavas... )

• Stora

Ella har alltid gjort det. När hon var liten sov hon m pyamas..Det finns ngt nu som heter grobag som verkar smart en slags sovpåse...

• Rusty

På kontinenten har man ofta täckpåsar till bäbisar, som en åkpåse för underdelen av kroppen fast med "hängslen" så att armarna får fritt spelrum. Har aldrig sett nån i sverige dock.

• Joker

Ska ta och kolla upp det där med täckpåse, kanske finns att köpa på nätet... Annars blir det väl att leta efter varm pyjamas.

• Nervis

Men en sån där grobag har jag sett som annons bla i vi föärldrar. Men det är väl ändå för mindre barn? Wilma skulle bli galen om jag satte henne i en sådan nu! Hon vill ju snurra och ha sig hela tiden>!

• Joker

Nervis, precis så har vi det också. Oskar blev helt tokig när jag lade honom i åkpåsen, det gick ju inte att rulla runt och greja.

• Inger

Har samma problem med Kalla Kalle.. Vad är en grobag, har nån länk?

Svar på tråden Sparkar av sig täcket, kall bebis