Vad händer nu? Född över tre månader för tidigt
Fru U skrev 2009-01-26 14:18:32 följande:
Min älskade lillan (ja lilla o lilla) kusin födde i lördags en pojke på 940g. Han kom över tre månader för tidigt De är överflyttade till ett annat sjukhus som har sån där ronald mcdonald avdelning där familjen kan vara tillsammans (de har barn sen innan)Men vad händer nu? Chansen att allt ordnar sig är väl ganska stor ändå väl? Jag menar 940gram är väl rätt okej för en prematur?Av förklarliga skäl så ringer jag ju inte och frågar henne. Har bara skickat ett sms att vi tänker på dem
Ja jag tror att 9 av 10 klarar sig.Dom har antagligen hamnat på neonatal kanske på Östra sjukhuset?
Om dom är där så vet jag av egen erfarenhet att dom blir mkt bra omhändertagna.
Dom har garnaterat inte tiden till att svara i telefon osv för det är så mkt fokus o säkerligen chock över att plötsligt blivit mamma o pappa så mkt för tidigt.
Dom har en lång tid framför sig på sjukhus om allt går som det ska. Och den tiden kommer vara som en bergochdal bana så förklarade dom för oss.
Vi hade knapt ens tid att tänka på telefonsamtal för det var så mkt läkarkontakt o man ville vara på neo avd o hälsa på sitt barn osv.
"där har man inte lov att ha mobil"
Du vet inte om det var ngt som utlöste förlossning så tidigt?