Vad händer nu? Född över tre månader för tidigt
Vad sker rent praktiskt nu? Blir båda föräldrarna sjukskriva eller? Eller bara en förälder?
Vad sker rent praktiskt nu? Blir båda föräldrarna sjukskriva eller? Eller bara en förälder?
Va skönt. Ska se till så de vet om det
Amma vill hon säkert, men går det? Kommer mjölken igång om man föder så för tidigt? Och hur håller man mjölken igång?
Tack för alla svar. Man känner sig så liten i sådana här sammanhang
Om jag förstått det rätt så får de komma tillbaka till hemsjukhuset om ca 3 veckor men de är på det andra sjukhuset nu dels för att de väl är bättre på ept-bebisar och för att de kan bo där tillsammans (ja bebisen är väl på neo)
Allt verkar bra. Mjölken har kommit igång ordentligt
Tydligen hade moderkakan lossnat. Vad kan det bero på?
Har köpt flanelltyg idag så jag ska klippa till tygbitar sen när tyget torkat
Det var inte så mycket att de upptäckte det som att hon helt enkelt fick värkar och födde (från första känning tills att pojken var född gick det knappt 3 timmar)
Ja hon bor rätt nära men hon åkte in vid sjutiden och halv-åtta höll hon på att krysta (2 krystvärkar sen var han född - antar att det inte behövs mycket kraft att föda en så liten)
Tack och dito
Jag gav ett grattiskort o flanellbitarna till hennes mamma idag som skulle dit.
De har telefon där de är men det känns inte rätt att ringa dem mitt i deras personliga kaos, men jag kanske tänker fel?
För närvarande bor de ca 25min hemifrån och sen kommer de att bo mindre än en kvart från sjukhuset (fördelar med att bo en storstad)
Han andas på egen hand nu (utan cpap då antar jag) och ev skulle de få hålla honom imorgon
Tack alla för att ni delat med er av era berättelser
Jag har inte haft möjlighet att prata med henne men jag vet att de hade barnvakt i söndags så de kunde gå in till honom båda två samtidigt och att de förmodligen fick hålla honom då
Jag tyckte också det var konstigt, men som jag sa tidigare all info jag skriver här har passerat några led och kan ha blivit förvanskade
Hon är omföderska. Nej, hon ligger inte på östra (fel ände av landet )