Hur gör man sig av med en Voodoo docka ENDASTseriösa svar
Usch jag tycker att de dockorna är lite otäcka. Ska inte hålla på med sådana saker om man inte är riktigt införstådd i vad det kan frambringa...det kan få förödande konsekvenser.
Usch jag tycker att de dockorna är lite otäcka. Ska inte hålla på med sådana saker om man inte är riktigt införstådd i vad det kan frambringa...det kan få förödande konsekvenser.
Fy nu blev jag rädd min sambo fick en sån i julklapp av sin bror den ligger på hallbänken här hemma va ska jag göra.
Det finns kunniga människor angående dessa dockor som kan föra bort den onda energin...det går inte att lita på att dockorna är onda/goda och därför ska man aldrig ge bort någon i present!Sök efter någon kunnig här på fl under ockult
Man behöver en katolsk präst
Kanske hon använt fel nålar till Voododockan..Man ska bara använda dom vita för att goda saker ska hända..Dom svarta när onda saker ska ske..
snapdragon skrev 2009-01-26 19:25:19 följande:
snapdragon skrev 2009-01-26 19:30:11 följande:
Leta upp en butik som säljer ockulta böcker och ting. Det finns ett flertal i de större städerna. Fråga personalen om råd, annars får du googla runt och hitta mer "specifika" forum. Det finns en aktiv Wicca förening i Sverige det kanske kan vara något?
hittade den här lilla butiken exempelvis
www.amuletten.net/
Det är lätt att projicera över allt hänt som händer på ett föremål eller person men i själva verket hade det nog inträffat ändå..vi människor är duktiga på att hitta på orsaker och skylla allt på något.
Den dockan tror jag inte har någon ondskefull energi.Så den kan nog brännas enligt mig.Varför inte fråga den som gav bort den?
riktiga dockor går inte att beställa hem på nätet...
snapdragon skrev 2009-01-26 19:39:17 följande:
I bibeln står det att man ska bränna sådana "ockulta" saker om man vill göra sig av med dem.
Vill bara skriva att ge aldrig bort eller köp en voodoo docka. Såg att det till och med finns voodoo dockor för bebisar på den hemsidan. Vem vet, den som ligger bakom de här dockorna kanske vill sprida olycka i världen. En voodoo docka kan aldrig bringa tur utan endast olycka för den som dockan representerar.
Fick en sådan docka i present, men någon säck medföljde inte och jag följde ritualen för att ge dockan extra kraft och upptäckte efteråt att sista ordet i frasen som ska sägas inte stod med på min lapp men finns med på deras hemsida. Läste på nätet att om frasen sägs fel så läggs en förbannelse över den som dockan representerar och dennes familj och vänner. 6 veckor efter jag fick dockan var mitt liv förstört. Även familj och vänner har haft otur. Hade inte en tanke på att dockan kunde ha något med detta att göra förrns efteråt. Har till och med bärt runt på den som ett mobilsmycke. Brände dockan och inget mer hände efter det. Har flyttat och skaffat mig ett nytt liv. Lycka till!
En docka kan inte ge varken lycka eller olycka, men om kvinnan som fick dockan TROR att det är så, så kan hennes förändrade inställning till sitt liv skapa negativa händelser...
Man kan fästa sådana tankar kring vilket objekt som helst, det kan vara en sten eller en telefon, spelar ingen roll vad det är. Det som är avgörande är vad personen själv TROR.