• fikapaus

Infantil spasm

Min son på 5 månader är under utredning för epilepsi. Hur ser anfallen ut vid Infantil spasm?

• fikapaus

Ok. Det låter som för vår son. Krampar ett par sekunder med 5-10 sekunders mellanrum. EEGn visar inte på IS men.. Hur konstaterade man IS hos din dotter?

• fikapaus

hm.. läste en skum grej som tyvärr stämmer in på oss.. Kom kramperna efter vaccination?

• fikapaus
    Svar på #14
    oj... Min sons kramper började 6 dagar efter vaccinationen.. Hur mår Robin idag? Såg de IS på EEGn? C ska börja äta medicin för IS fast det inte är fastställt att det är det han har. Jag har sån ångest!
  • fikapaus
    Svar på #16
    Ja de har gjort 2 EEG. Inget visade på IS men ngn sorts epileptisk verksamhet.. Hans kramper liknar de vid IS. Charlie äter Trimonil retard men de har inte hjälpt mot kramperna alls vad det verkar.. Han bara sover. Jag har inte sett han le på flera dagar nu..
  • fikapaus
    Svar på #18
    Träffade läkaren idag o han fick se ett anfall " live" o han tycker ju att det ser ut som IS.. Byter medicin till Keppra o ska in på nytt EEG imorgon.
  • fikapaus
    Svar på #18
    Sov Robin nästan jämt o var gnällig innan första kramperna? Charlies kramper kom som blixt från klar himmel... Hade inte märkt nåt innan...
  • fikapaus
    Svar på #21
    Tack! Gud va skönt att få prata av sig lite o få info om nåt man inte alls känner till av någon som har erfarenhet!
  • fikapaus
    Svar på #33
    Han har haft kramper sen 19e januari. Fått trimonil retard men nu bara Keppra sen igår. Tycker inte att de verkat än så länge men lite tidigt att säga ang Keppra.. Charlie ska få spruta med B6 imorgon o sen nytt EEG. Hans kramper ser ut så här: spänner sig i ett par sek med några sek mellan 5-50ggr. Har gjort MR men det visade inget annorlunda. Tagit massor med prover också men de har heller inte visat nåt så vi vet inte varför han har fått IS.
    Lycka till imorgon!
  • fikapaus
    Svar på #47
    Hade din son väldigt låga B12-värden? Trodde de att det var därför han fått IS?
  • fikapaus
    Svar på #50
    Vet du var jag kan hitta mer info om det? Jätteintressant eftersom vi misstänker att vår sons IS beror på vaccinet.
  • fikapaus

Hej igen. C har fått synachten i en vecka nu (+ keppra) o på måndag ska han på nytt EEG för att se om det hjälpt.. Kramperna har minskat o nu har han inte krampat på ett par dar o idag har han varit på jättebra humör! Men.. Han har börjat spänna sig så konstigt: som smilar upp sig o man känner att han även spänner sig lite i kroppen. Känner någon igen sig i detta?

• fikapaus
    Svar på #68
    Hur länge har M fått Synachten och Topimax? Vår läkare är på Huddinge sjukhus. Han tyckte Keppra var bra av erfarenhet tror jag. Varför är du positivare till den? Vi var på EEG idag o får förhoppningsvis veta imorgon hur det såg ut. C har varit på så himla bra humör! Hoppas det får fortsätta så bara...
  • fikapaus

Hur vanligt är det att ha "bara" IS? Verkar som man oftast också har ngn hjärnskada eller ngt annat?

Svar på tråden Infantil spasm