• liag

Down syndrom/ gratis blöjor från 3-4 år ålder?

Hejsan

Det är så klart olika var man bor i landet (fattar inte varför sådan här saker inte är lika över hela landet) men där jag bor så var det Linnéas DS läkare jag skulle ringa till och han skrev recept eller om det nu är en beställning på blöjor.
    Vi fick dem hemsända och ställda utanför lägenhetsdörren och så fick vi lappar som sändes in när de var slut så kom det nya.
    Nu har detta gått ut och Linnéa har fortfarande blöjor (hon är snart 6 år) men vi har inte fixat nytt men vi ska snart på vårt årliga DS läkarbesök så jag får ta upp det då.

/Lena

• liag
    Mamma S skrev 2009-01-28 18:34:26 följande:
    Här i Stockholm kan man få kostnadsfria blöjor till barn från 5 år, om dom har något funktionshinder som gör att dom behöver blöjor. Man vänder sej till distriktssköterskan som skriver ut blöjorna. Man måste dock ha ett läkarintyg som beskriver varför barnet behöver blöjor.
    Hejsan

Bor också i Stockholm och Linnéa fick blöjor från hon var 4 år.
    Jag ringde Linnéas läkare, eller inte direkt till honom utan sköterskorna som jobbar där och de fixade läkarintyget från Linnéa läkare och sedan efter 2 veckor så stod blöjorna utanför dörren. 

/Lena

• liag
    Mamma S skrev 2009-01-29 18:44:52 följande:
    liag skrev 2009-01-29 17:25:04 följande: Jaha, kan det vara olika i olika kommuner då kanske? Konstigt egentligen att det inte är samma sak som gäller i hela Sverige.
    Hejsan

Vi bor i Årsta och Linnéa går på Sachsskas barnmottagning i Farsta (som tidigare låg i Dalens sjukhus).

/Lena
Svar på tråden Down syndrom/ gratis blöjor från 3-4 år ålder?