Inlägg från: AnitaAndersson |Visa alla inlägg
  • AnitaAndersson

Ytterkläder för dagis i Mars ??

Har en dotter som ska börja på dagis den 20:e Mars. Vi bor ju i Västra Götaland så det är ju sisådär med väder.

Vad ska hon ha för ytterkläder som klarar dagisslitet.
    Hon har nämligen en Pop overall nu , men den lämpar sig inte för dagis då den inte kan ligga i torkskåp ( vilket dom flesta dagiskläder kommer att göra! ) .

Ska man köpa en annan overall eller räcker det med ett fodrat regnställ? Det är ju nämligen så sent så jag undrar om det är värt att köpa en till overall?

• Svar på tråden Ytterkläder för dagis i Mars ??
  • AnitaAndersson

Jo jag kan tänka mej det. Men tror du all personal på förskolor ser till att det INTE hängs i torkskåp?

Vet en bekant i Sthlm som jobbar på förskola och hon sa att där åker då Pop overallerna in i torkskåp

• AnitaAndersson

Marlie87 skrev 2009-01-28 16:53:01 följande:

Man kan inte sätta fast fleece i PoP´s skalkläder längre.
    Exakt! Man får hitta begagnade Skaljackor och fleece om man vill ha den med dubbla dragkedjor för att fästa fast fleece jackan.

Har en sån jacka nu och tänker fortfarande köra på dom äldre modellerna så jag kan fästa fleecen.

Tror nog att jag kommer att köra på Pops skalkläder. Känns nog bäst. Kanske man ska vara extra noga och säga till personalen att dom inte behöver lägga det i torkskåp?
Svar på tråden Ytterkläder för dagis i Mars ??