Inlägg från: Flippen |Visa alla inlägg
  • Flippen

Hjälp med vår 30 års fest, snälla!!!!!!

Jag har i alla fall ett tips på bordsplaceringen:

Skriv lappar med en känd fras från t ex en schlagerlåt (sådanan låtar som alla kan). T ex "Diggilo diggilej, alla tittar på mig..."
    Varje fras ska skrivas på 2 lappar. Den ena läggs i dam-skålen och den andra i herr-skålen.
    Antalet lappar ska givetvis stämma överens med antalet gäster.
    Alla damer tar sedan en lapp från dam-skålen, och herrarna en från herr-skålen.

För att hitta sin bordsdam/kavaljer så ska man gå runt och sjunga låten man fått på sin lapp, och därigenom hitta vem som sjunger samma låt.
    Bra sätt att bryta isen och lätta upp stämningen redan från början!

På bordsplatserna har man sedan lagt en lapp med artistens namn, så man vet var man ska sitta.

Lycka till!

Nytt år - Nya möjligheter!
  • Flippen

Ett förslag på lek, som dock inte alla 70 kan vara med på, men det blir roligt för alla att titta på:

Ta upp t ex 10 st personer.
    Lekledaren har en mikrofon (åtminstone en låtsasmikrofon).
    Lekledaren håller mikrofonen framför en av deltagarna, som ska börja sjunga på en sång. Sedan byter man sångare helt sporadiskt.
    Tvekar man, eller sjunger samma sång som någon annan redan sjungit så åker man ut.
    Det räcker att man sjunger några sekunder, innan man snabbt byter till någon som inte alls är beredd.
    Man kan ha ett tema på sångerna. T ex att det måste vara svenska schlagers.

Lite dålig på att förklara men fråga gärna om du inte förstår.

• Flippen

När ska ni ha 30-årsfesten? Är det på sommaren eller?

Jag fyllde 30 förra sommaren och då hade vi tipspromenad med roliga frågor. Mitt i tipspromenaden hade vi dukat upp ett bord med vätskekontroll i form av bål med lite gott tilltugg. Vinnaren fick ett fint pris.

Ángående inbjudan så kan ni ju formulera det ungefär som "Undrar någon om önskelista, så står presentkort på inredning och elektronik högst upp, men helst av allt önskar vi att ni kommer"
    Kanske inte ordagrannt men ungefär så.

• Flippen
    Anke skrev 2009-01-29 12:17:41 följande:
    Haha Ja det kan ju vara bra.
Svar på tråden Hjälp med vår 30 års fest, snälla!!!!!!