Inlägg från: Josse |Visa alla inlägg
  • Josse

Hjälp med vår 30 års fest, snälla!!!!!!

Ett förslag när det gäller bordsplaceringen och i princip samma som Flippens MEN istället för sånger så kan man ha djur i pannan (detta hade en släkting på sin 50 års skiva mycket uppskattat bland alla nästan 80gäster) damerna och herrarna drar ur olika skålar fram ett djur som de sedan fäster på sig, 50 åringens gäster fick fästa djuren i pannan, men kan kan ju lika gärna fästa dem på kläderna och på så sätt para ihop sig.

Ett annat förslag som jag kan ge är ett tips från en middag där två tjejer hade gemensam 25 års fest. De ställde sig upp i början på middagen och höll tal för 50 gäster, de turades om vem som skulle prata och det dom gjorde var att få alla känna sig personligt inbjudna, de läste upp en gästs namn och sa relationen till just den personen, gästen fick då ställa sig upp när deras namn lästes upp. Tex Maria H.-lärde jag känna på dagis, Maria är här tillsammans med Henrik som är hennes pojkvän, så får även han resa sig. Man kan ju också lägga till vad de arbetar med eller något annat intresse om just den personen tex Maria H lärde jag känna på dagis, hon är duktig på att hjula tex.

I övrigt kan ni ju ta hjälp av checklistorna som brukar finnas för bröllopsplanering, både när det gäller eventuella teman och vad man ska tänka på när det är många gäster och lite tips på lekar osv.

Lycka till och grattis i förskott!

Svar på tråden Hjälp med vår 30 års fest, snälla!!!!!!