Inlägg från: mia mamma |Visa alla inlägg
  • mia mamma

Behövs regnkläder till barn under 1år?

Med mitt första barn hade jag inte direkt någon användning för det. Visst var han tidigt i sandlådan men valde då mer ut de dagar som var fina och torra.
    Med mitt andra barn blev det lite annorlunda. Det går liksom inte hejda storebror för att det är dåligt väder. Elin krälade i gräset, i sandlådan och dyl. from det att hon kunde krypa och då var det bra att ha regnställ, sydvästhatt och galonvantar.

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • mia mamma
    Alexa12 skrev 2009-01-29 20:57:56 följande:
    Hurkan ni ha satt ert barn i regnkläder i vagnen? vad är det för mening med det om du ändå måste ha regnskydd på vagnen för att den inte ska bli blöt? jag menar att då räcker ju vagnens regnskydd för barnet också. Krypa i sandlådan när det regnar hade inte jag prövat av rädsla att sonen skulle äta sanden. Barnen i den åldern har det lika bra hemma på en lekmatta där allt är någorlunda rent och anpassat till deras ålder.
    Och hur skall flerbarnföräldrar göra då? Knappast någon fara att vara i sandlådan bara att hålla koll så de ej stoppar något i munnen. Om de nu mor förmodan skulle göra det vilket min tjej gjorde, lär dig sig snabbt att det inte är speciellt gott men det är inte heller något de dör av!
    Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
Svar på tråden Behövs regnkläder till barn under 1år?