Lady Marmalade skrev 2009-02-11 17:03:14 följande:
ingår montering i priset?vi fick
btw totaloffert på 2,4 (inklusive allt, arbete, grund, anslutningar osv nyckelklart)Vi var stenhårda på: inget arbete av oss dvs nyckelklartvi är inte färdiga än´kommer sluta runt 3,2-3,5 beroende på vad mer som händernyckelklart blev vi fixar invändig målning, utvändig målnins samt tomten självaräcker med att ett enda moment går snett för det ska skena blixtfort räntan på byggkreditivet tickar hela tiden och äter upp en del av lånetnågon sa innan vi byggde...ta offerten och lägg på 500 000kr och det är om det går bra...jag skulle vilja höja den summan till 7-1300 000 beroende på vad som går fel och hur lång tid bygget drar ut på tiden
Ja, montering ingår! Nyckelfärdigt! Dom kräver en något sånär "plan" tomt, sen gjuter dom grund, reser hus, lägger tak, all el, vvs mm. spackling, målning... RUBBET!!!
Hög standard så som köksutrustning för 60 000 ingår, kakel å klinker i vårutrymme, skjutdörrar till garderoberna i 6 olika utförande tror jag de va. 8 standard kulörer på ytterdörr/fönster, kamin, rostfria AAA vitvaror......
Jag undrar, om ni fått en offert på nyckelfärdigt, hur sjutton kan de springa iväg nästan en hel milj till då!?!?