• Anonym (Hepatit C)

Hepatit C & gravid?

Bara undrade om det finns någon mer än jag?
    Hör gärna av er i sånna fall...

• Svar på tråden Hepatit C & gravid?
  • Anonym (Hepatit C)

Ingen där ute?

• Anonym (Mia)

hejsan

Nä men har en sambo med hep C och han har precis gått en behandling och nu väntar vi på att få starta bebis försöken! Vet inte om jag kan hjälpa dig.,.. har du genomgått någon behandling?

• Anonym (Hepatit C)

Nej men enligt doktorer och så har inte hepatiten någon inverkan på graviditeten, fast det är 3 % chans att bebisen får hepatit c... så det är ju väldigt liten chans!
    Det var såååå låååång väntetid först till leverbiopsi 1,5 år (den har jag gjort) och sedan ännu längre till behandling ca 2 år så vi orkade inte vänta...

Vad hade han för typ?
    Blev han av med den?
    Lycka till med bebisförsöken!!!

• Anonym

Har hepatit c, är under behandling. Tror inte det är någon fara att skaffa barn. Mår du bra annars? Kram

• Anonym (Hepatit C)

Hej! Nej jag vet att det inte är ngn större fara 3%. Jag är redan i vecka 30, tänkte bara om det fanns ngn mer än jag därute.
    Har du långt kvar på behandlingen? Är det jobbigt eller går det bra? Vad hade du för typ? Jag har typ 1 känner inte av något och hade bra levervärden på biopsin. Annars hade jag nog testat en behandling innan jag skaffade barn, synd bara på väntetiden!!
    Kram kram

• Anonym (Mia)

hej igen!

Nej jag menade alltså att man får skaffa barn men inte under pågående behandling och ett antal månader efter.
    min sambo har genotyp 1 blev smittad under en operation när han var väldigt liten.
    min sambo har mått mycket dåligt under behandlingen men nu när han har slutat återvänder krafterna fort. är nog inte att rekommendera att du gonomgår en behandilng när barnet är litet då det är mycket ansträngande.
    Hur har ni blivit smittade?

// Mia

• Anonym

Har hepatit c 3. Har tagit 4 sprutor av 24. Mår bra än så länge :)
    Har två barn ett på snart fyra och ett på tolv som håller humöret på topp och en underbar man. Känner mig så lycklig.

• Anonym (frisk)

jag hade den allvarligaste hepatit c när jag var gravid med mina 2 barn, de är friska det är väldigt ovanligt att det ska smittas till barnet idag är jag behandlad och friskförklarad sedan är 2002

• Anonym (Hepatit C)

ÅHH!! Lycka till massor! Tänkte ta behandlingen efter detta och eventuellt ett barn till. Hoppas allt går vägen både för pojkvän till mia och anonym!
    Jag blev smittad av en sprutnarkoman.

• Anonym (Hepatit C)

Å tack för informationen (frisk) Det är skönt att höra att det finns hopp!
    Kram

Svar på tråden Hepatit C & gravid?