Inlägg från: Anonym (Hepatit C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hepatit C)

Hepatit C & gravid?

Bara undrade om det finns någon mer än jag?
    Hör gärna av er i sånna fall...

• Svar på tråden Hepatit C & gravid?
  • Anonym (Hepatit C)

Ingen där ute?

• Anonym (Hepatit C)

Nej men enligt doktorer och så har inte hepatiten någon inverkan på graviditeten, fast det är 3 % chans att bebisen får hepatit c... så det är ju väldigt liten chans!
    Det var såååå låååång väntetid först till leverbiopsi 1,5 år (den har jag gjort) och sedan ännu längre till behandling ca 2 år så vi orkade inte vänta...

Vad hade han för typ?
    Blev han av med den?
    Lycka till med bebisförsöken!!!

• Anonym (Hepatit C)

Hej! Nej jag vet att det inte är ngn större fara 3%. Jag är redan i vecka 30, tänkte bara om det fanns ngn mer än jag därute.
    Har du långt kvar på behandlingen? Är det jobbigt eller går det bra? Vad hade du för typ? Jag har typ 1 känner inte av något och hade bra levervärden på biopsin. Annars hade jag nog testat en behandling innan jag skaffade barn, synd bara på väntetiden!!
    Kram kram

• Anonym (Hepatit C)

ÅHH!! Lycka till massor! Tänkte ta behandlingen efter detta och eventuellt ett barn till. Hoppas allt går vägen både för pojkvän till mia och anonym!
    Jag blev smittad av en sprutnarkoman.

• Anonym (Hepatit C)

Å tack för informationen (frisk) Det är skönt att höra att det finns hopp!
    Kram

• Anonym (Hepatit C)

Åh Grattis kul att höra!
    Lycka till!

• Anonym (Hepatit C)

Japp det är 3% chans för barnet att smittas och barnet utsetts väl för mest risk vid just förlossningen.
    Men mitt blod måste komma in i barnets blodomlopp för att barnet ska kunna överhuvudtaget komma i kontakt med smitta.

• Anonym (Hepatit C)

Det är så få barn som blir smittade, så det går inte att undersöka om det är mindre risk vid kejsarsnitt. Däremot är det som du säger vid Hepatit B men det smittar lättare än C.

• Anonym (Hepatit C)

Japp nu är det mindre än en månad kvar!
    Hur går det för er då och bebisförsöken ? Har ni börjat?

• Anonym (Hepatit C)

Oj, shit vad jobbigt att få veta det såhär i efterhand hoppas det är en av de lättare varianterna (2 el 3)!!! De som är lättare att få väck.

Svar på tråden Hepatit C & gravid?