hjälp mig snälla!!!!
Jag hoppas nån härinne kan ge mig råd eller tips!
Jag är 24 och har inga egna barn. Bor tillsammans med killen som har 2 barn, 5 och 3 år.
Vi har dom varannan vecka.
Den yngsta är det inga problem med, men den äldsta är lite "speciell"
I början mobbade 5:åringen mig (jag förstår att hon vill att mamma och pappa ska vara tillsammans igen) så jag tog det. Hon vägrade sitta bredvid mig, hon pratade aldrig med mig, hon total ignorera mig.
Idag har hon börjat säga hej, godnatt och tack för maten.
MEN, HON ÄR SÅ OUPPFOSTRAD!
Så fort deras pappa säger nått så käftar hon tillbaka. Hon skriker och säger att han SKA göra som hon vill, hon tänker INTE vara tyst, elr göra som han säger.
Många gånger har hon sprungit iväg så han får jaga henne och då skrattar hon, fast han skäller på henne ordentligt!
Nu har jag börjat säga till henne, jag ber henne gå till sitt rum vilket hon vägrar så till slut får jag bära in henne och då slår hon mig och kallar mig nått elakt. Så fort jag tar tag i henne säger hon att jag absolut inte får ta på henne bara mamma och pappa!
Sen har hon sagt till sin mamma att hon inte längre vill sova i pappas säng ( vilket hon ändå inte får) för att jag ligger där....¨
hon slår sin lillasyster, hon gnäller så fort man säger till, hon käftar tillbaka, hon slår oss när vi tar henne till sitt rum och hon skrattar ibland när hon får skäll..
Hennes "straff" när hon e elak mot lillsyrran eller sin pappa är att hon får vara på sitt rum tills hon ber om ursäkt..men man får bära in henne i rummet 20 gånger för hon springer bara ut igen,,,
Jag vet inte vad vi ska ta oss till...
NÅN SOM VET???