• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • m o e

jeka: Svarar dig här istället så vi kommer igång i nya tråden! Visst minns man dåligt? Jag trodde jag skulle minnas min förra graviditet hur bra som helst, men pyttsan! Det är fem år sen sist och minnet är bra men kort. Vad jag konstatera är ändå att mina graviditeter skiljer sig oerhört mycket. Förra gången mådde jag väldigt illa länge i början och kräktes regelbundet till v 21 eller så. Den här gången har jag mått riktigt bra! Förra gången sparkade bebisen annorlunda och den här gången mer diffust och det känns lite lugnare i magen. Hjärtljuden har också varit väldigt olika, men vi har bara lyssnat på den här bebisen en gång. Det ska bli spännande att se vilket kön det är på bebisen snart!

skugga: A mår bra! Vi var på sjukhuset igår och röntgade om armen. Den har inte läkt något direkt ännu, men de ville kolla så att den inte hade blivit mer sned under gipset. Han fick nytt gips och är nu blå om hela armen. Han fick fem tjejer runt sig så fort vi gick in på dagis imorse!! Ont har han inte, men visst är det lite bökigt. Nu har vi fått in rutin på att knäppa fast honom i bilstolen och klä på och sånt i alla fall.

• m o e

Nanoozi: Jag skulle helst gå på vattengympa två gånger i veckan. Det är ju verkligen något man ser fram emot! Så skönt och roligt. Vi kanske kan fortsätta på stan någon kväll efter vattengympan och äta lite tillsammans, så vi inte behöver stressa hem allihopa till middagsbordet?

• m o e

Jag går också hos bm A-L på Läkargruppen, hon är toppen!!

Isolde: Vad konstigt att du inte ska gå till bm förrän v 24. De flesta brukar få komma runt v 20 och sen i v 24. Förstår att du längtar till UL nu, när är det dags?

• m o e

lottak: Åh, jag är så ledsen för din skull. Jag kan inte ens tänka mig hur det känns att förlora en förälder. Ta hand om dig, bebisen och familjen nu och välkommen tillbaka när du har fått ny ork och lust! Kramar!!

• m o e

Sajsis: Jag fick en bola i julklapp av maken, den är så fin! Och så hänger den så gulligt och gungar på magen. Jag har den på mig idag faktiskt! Längtar också efter att få gå till bm igen, men jag har två veckor kvar till det är dags.

• m o e

Jodå, jag är här också. Men idag vill jag bara glömma allt och försvinna. Kan man typ få gå och lägga sig igen??? Den här dagen är en skitdag!!

- stress på morgonen, tjurig unge när vi skulle iväg (eller nej, men han förstår ju inte varför jag är trött och stressad och blir därefter...)

- ner till bilen. M hade dragit ur vår motorvärmare så bilen var kall som fan. (jag vet att jag satte in den igår!)

- åkte iväg sena och insåg vid bron att jag hade glömt min lilla scrapväska hemma i hallen (jag ska scrappa till VLT's bröllopsbilaga som kommer ut 14/2)

- vända hem

- stress, stress, stress

- sen till dagis

- dåligt tålamod

- sur mamma och dåligt samvete
    - puss på dagis

- sen till jobbet

- ont i huvudet

- orkeslös och ledsen

- ska gå på fika och min kollega ser att min blus är fläckig på ryggen (typiskt!! jag ska ju till VLToch fota idag!!)

- går på toa för att tvätta bort och det visar sig att fläckarna är på byxorna också och luktar bajs!!

- var fan har jag suttit i bajs nånstans????

- hittar en brun fläck på min stol efter fikat

- skrubbar

- sitter å vinglar på min blöta stol i blöta kläder och är bara så ledsen och arg och totalt slut

- mera ont i huvudet

- mera ledsen

Jag törs inte ens hoppas att det ska vända. Vad händer här näst? Jag bryter snart ihop... jag orkar inte

Sorry, inget roligt inlägg från mig idag!

• m o e

Hoppsan vad långt mitt inlägg blev. Typiskt mig idag då... fattar ingenting. Borde åka hem och lägga mig igen.

• m o e

Tack, vad söta ni är som peppar mig! Jag ska strax dra iväg till VLT och sen åker jag nog inte tillbaka till jobbet när jag är klar där. (har ingen aning alls om hur lång tid det kan ta att fota och intervjuas för allt)

sockervit: Krya på dig nu! Vi letar också vagn på Blocket, men vi vet vad vi vill ha (Teutonia Prestige) och de enda som finns till salu nu är i Göteborg eller Växjö typ... Eller maken såg en idag som han mailade mig om, men den var gräsligt blommig och inte i min smak tyvärr. Det är lite irriterande när folk inte tar bort sina annonser från Blocket när de sålt sin vara, tycker jag.

• m o e

Åh, igår vände det lite för mig. Mår mycket bättre idag och jag känner mig faktiskt gladare och mer hoppfull än på hela veckan!

Jag börjar få lite panik inför det här med inköp och sånt. Jag är i v 25 och inte i närheten av att köpa/beställa vagn ännu. På affärerna stressar de ju en lite och säger att man hellre ska beställa för tidigt än för sent... jag är ju i v 25 redan. Det kanske är dags att ta tag i det?? Min förhoppning var ju att hitta en fin begagnad på Blocket, men när man är kräsen och dessutom vet exakt vad man vill ha är det inte så lätt att hitta. Allt annat känns som vi kan fixa senare, men just vagnen... Dessutom födde jag i v 37 förra gången och skulle det hända den här gången också så är det nog läge att börja förbereda lite.

Ikväll ska jag träffa en kompis och äta middag och gå på bio, Revolutionary road med Kate & Leo!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!