• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • skugga1

Måste ju skriva lite här så man inte tappar bort er.
    Vi ska till bm på måndag,jag blir alltid lite nervös innan besöken samtidigt som jag längtar.

Moe- Hur mår lille A? har han vant sig med gips?
    Hoppas han inte har ont.

Lycka är att inte känna saknad
  • Nanoozi

Jag lämnar också ett spår här.

Jag funderar på att köpa en Angelsound. Är det nån annan som har köpte en sån apparat? Är det något att ha eller är det humbug?

Vore kul med en fika snart och snacka bebisar. Vi som är på vattengymppan hinner byta några ord efter gymppan men jag tycker alltid att tiden får för fort...eller är det bara jag som tycker det?

• m o e

jeka: Svarar dig här istället så vi kommer igång i nya tråden! Visst minns man dåligt? Jag trodde jag skulle minnas min förra graviditet hur bra som helst, men pyttsan! Det är fem år sen sist och minnet är bra men kort. Vad jag konstatera är ändå att mina graviditeter skiljer sig oerhört mycket. Förra gången mådde jag väldigt illa länge i början och kräktes regelbundet till v 21 eller så. Den här gången har jag mått riktigt bra! Förra gången sparkade bebisen annorlunda och den här gången mer diffust och det känns lite lugnare i magen. Hjärtljuden har också varit väldigt olika, men vi har bara lyssnat på den här bebisen en gång. Det ska bli spännande att se vilket kön det är på bebisen snart!

skugga: A mår bra! Vi var på sjukhuset igår och röntgade om armen. Den har inte läkt något direkt ännu, men de ville kolla så att den inte hade blivit mer sned under gipset. Han fick nytt gips och är nu blå om hela armen. Han fick fem tjejer runt sig så fort vi gick in på dagis imorse!! Ont har han inte, men visst är det lite bökigt. Nu har vi fått in rutin på att knäppa fast honom i bilstolen och klä på och sånt i alla fall.

• m o e

Nanoozi: Jag skulle helst gå på vattengympa två gånger i veckan. Det är ju verkligen något man ser fram emot! Så skönt och roligt. Vi kanske kan fortsätta på stan någon kväll efter vattengympan och äta lite tillsammans, så vi inte behöver stressa hem allihopa till middagsbordet?

• Nanoozi

m o e skrev 2009-01-30 11:05:23 följande:

Nanoozi: Jag skulle helst gå på vattengympa två gånger i veckan. Det är ju verkligen något man ser fram emot! Så skönt och roligt. Vi kanske kan fortsätta på stan någon kväll efter vattengympan och äta lite tillsammans, så vi inte behöver stressa hem allihopa till middagsbordet?
    Håller med dig. 2 ggr i veckan vore bra. Det vore en jätte bra idé med middag på stan. Hoppas några fler oxå är på! =)

Trevlig helg allihopa om vi inte hörs innan!
  • angeni

Är det bara jag som inte har varit med på vattengympan?
    Iofs så bor jag inte inne i stan och jobbar så udda tider så det är ganska svårt att hinna med, försöker få promenader med hunden iallafall för att röra lite på sig:)

Nu är det snart dags för barnmorskebesök igen, eller ja ca 2 veckor kvar. Vad man längtar!
    Har ni fått hem papper från försäkringskassan ännu?

• Aktalia

Har varit på glukosbelastning idag. Inte särskilt gott, kroppen protesterade efteråt mot att få i sig så mycket socker på en gång... Men som tur var så var värdena bra vilket är väldigt skönt. Barnets far har diabetes typ 1 så vi är lite oroliga för att Pyret kommer få det också. Hoppas bara att Pyret kommer vara ganska gammal då, för jag vet inte om jag kommer klara att sticka en liten bebis med sprutor hela tiden.

Angeni: Nejdå, du är inte ensam om att inte gå på vattengympan. Skulle också gärna gå men mina lediga dagar flexar över veckorna och dessutom så ska jag börja med mitt veckopendlande nästa vecka, 30 mil.
    Men det skulle vara så roligt att träffas för en fika nån gång.

Kommer inte ihåg vem som frågade om vilken vårdcentral vi går till. Jag har i alla fall valt Carema inne i City. Det kommer kanske bli lite långt att åka in till varje gång när det finns en närmare vårdcentral. Men jag tycker det är en trevlig stämning där och känns inte så "sjukhusaktigt". Jag har dessutom alltid blivit trevligt bemött där och tagen på allvar när det varit något tidigare.

• Pian80

Jag går till Hemdals familjeläkare och jag gillar starkt BM där! Hon får mig att känna mig trygg. Ska dit 9/2 tror jag att det var för första mer regelbundna kontrollen. Är ju bara i v 19 ännu.

Igår fick pappa R känna bebisen sparka för första gången. Lycka! Då jag legat hemma sjuk hela veckan har jag haft tid att känna efter rätt mycket och shit vad bebis håller igång . Har varit skönt att känna eftersom jag inte kunnat låta bli att oroa mig för att bebis ska må dåligt när jag är så förkyld.

Jag vill jättegärna hänga med och träffa allihopa! Går på vattenjympan på söndagar och träffade Sajsis sist, men skulle vara så roligt att träffa fler av er.

• DariaM

Hej alla...idag har jag gjort mitt sista arbetspass och är nu avstängd från jobbet pga den riskfyllda miljön (tvångsomhändertagna pojkar och våldsstituationer uppstår ofta). Känns lite konstigt att veta att jag nu inte kommer att jobba på minst 1,5 år. Vad ska jag göra...i juli när bebis kommer så blir det ju fullt upp men innan det? Städa och tvätta kan jag ju inte göra varje dag och träna gör jag ju på en timme eller två. Jag har ju alltid haft fullt upp med skola och jobb. Nån som har något kul förslag på saker att göra när man inte jobbar?!?

• lottak79

Isolde: Välkommen till tråden !!

Jag har barnmorskan på läkargruppen i centrum (ligger i närheten av polishuset) Trivs jätte bra där. Ska ha ringt bm redan i måndags men det faller i glömska hela tiden då jag har så fullt upp på jobbet hela tiden. Ska försöka ringa på måndag. Längtar tills man får höra hjärtljuden!

Jag har haft känningar i höften sen redan V. 10 men vet ju inte direkt om det var foglossning eller något. Har börjat tränat nu ca 2-3 ggr i veckan och tycker det inte alls gör ont längre. Därimot känner jag ichias ibland. Men inget som stör mig än. 

Häromdagen så gick jag ut från gymet och där stod en hund och börja tok skälla på mig. Då jädrans så spännde det till i magen hela tiden. Kan det vara så att den reagerar på ljudet. Har ju läst att h*n ska kunna uppfatta ljud nu.

Moe: Stackar liten som fortfarande få gå med gips. Men huvudsaken är att han inte har ont. Och så vill man ju försökra sig om att det läker som det ska. Skönt att ni har fått in rutiner nu. Lite kul att tjejerna flockas runt han på dagis Glad

Ha en underbar helg allesammans !

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!