Inlägg från: sockervit |Visa alla inlägg
  • sockervit

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Lottak 79: Instämmer med m o e, men skrievr samtidigt lite till

Passen är idag, tisdag kl 16.00 eller på söndag kl 17.00. Det går att köpa lösbiljetter eller för 8 gr (7 gr kvar eller om du tar igen det med 2 gr vattengympa på en vecka)
    Kostar 610 kr för 8 gr.

• sockervit

Hej tjejer!

Kan bara instämma, tack för en superduper trevlig kväll!
    Hoppas vi ses snart igen!

Hade skrivit upp alla busstider fram till kl 21.00, men ja som ni vet passerade ju klockan 21... Tack Aktalia för skjutsen hem!
    Och tack M o e för skjutsen till vattengympan o ner på stan!
    Imorse så kom då vår bil till verkstaden, nu hoppas vi bara på att det är ett litet fel som går snabbt att åtgärda! Tänk vad mycket enklare allt är med bil!

Tråkigt Pian80 och Ronzki att det blev förhinder! Men som sagt så måste vi ju ses snart igen! Så då hoppas vi på att ni kan vara med!

• sockervit

Hej!

Oj, vad det skrivits! Kul!
    Vilka vårkänslor man fick i söndags! Härligt!
    Var ute och sniglade i 1 tim och 45 min, skönt!

Cecilia: Hoppas det går bra för dig idag alt att förlossningen startar snarast!

Sajsis: Ang HLR kursen så ville ju vi också gå, men den 3:e är vi upptagna på annat!
    Var det andra alternativet den 10:e? Eller någon kväll? Eller föll de alternativen helt bort? Ser att Cecilia+man vill gå den 10:e också... Hur gör vi nu?

M o e: Bra tips om sen avnavling. Min sambo tog också upp det på sista Bm-besöket, men ska kolla med henne när vi ska dit i nästa vecka om hon skrev in det i vår journal...
    Vad kul att du stickat en kofta.

LottaK79: Har migräntabletterna hjälpt? Jag har haft huvudvärk pga lågt hb. Bara en tanke...

DariaM: Foglossning har jag med! Usch usch usch! Men går nu på akupunktur mot det, kan rekommenderas! Och även att ha på sig ett stödbälte är skönt, framförallt när man går. Häftigt med hjärtljuden!

Ang eftermiddagens vattengympa, så blir det tyvärr jobb för min del .
    Hoppas det är bättre idag! Ser framemot att få en rapport senare av er

Tjingeling så länge!

• sockervit

Hej hej!

Cecilia: Skönt att det ser bättre ut!

TOTTE oELLE: Tråkigt, men förhoppningsvis mjuknar det upp nästa gång... och ang lekparken så har du ju oss

Sajsis: Samma här, vi har t o m lokal om det skulle vara så att det är en lösning!

Angeni: Mysigt att få boa och fixa! Och soffa och tv...ja den lär nog behövas

Lotta: Usch då! Men skönt att det känns bättre nu . Jag har också migrän...och har också "bara" haft två anfall ännu. Hoppas vi slipper flera! Det är inte någe trevligt alls!

Link83: Hur känns det? Mår du? Det närmar sig ju....

Vilket väder! Måste nog ut i solen på lunchen!

• sockervit

Hej hej!

Spännande m o e, kanske du slipper sparkarna nedåt nu i a f

Cecilia, jag har också tänkt på dig i helgen...och undrat! Men jahapp, då är den kvar där inne ännu då...

Lina, kul att du kommer på gympan imorgon. Sammandragningarna på kvällarna låter ju mindre roliga...

Jag ska också gå på vattengympan imorgon, missade ju förra veckan.
    Ska bli kul...låter ju bra att passet blivit bättre!

Vad säger ni om att boka in ett nytt datum här framöver för att ses över lite mat/fika?

• sockervit

Missade att det visst kommit in två till inlägg

Usch då, Angeni... Att röra på sig och drick a vatten som m o e säger har jag hört... Ang bebis har jag ingen erfarenhet...

Jo, det här med födelsedagar är alltid knepigt...Jaha, då är det storkalas snart då för Albin?! Vad kul!

• sockervit

Usch usch usch för ont i rygg o fogar!

Haha, en BLÅ Ipren bebis! Haha! Lotta, hoppas ni redan varit till familjerätten?
    Skönt att du verkar må bättre idag och ja, att lyssna på kroppen är bra, men svårt!

Själv hoppade jag över tvättberg och dammråttor i helgen och hade därför inte ont på FYRA dagar! WOW! Helt underbart! Men nu så är det tillbaka . Jobbade 11 timmar igår också vilket inte gjorde det hela bättre... men vad gör man inte för att få gå hem tidigare imorgon fredag?!

Tänker också på dig Cecilia, så spännande. Men nu eftersom slemmisen lossnat också då brukar det väl sätta igång inom två dagar, eller har jag läst ngt konstigt någonstans?

Tänker på dig också Lina! Du såg ut att ha ont på vattengympan. idag är det den 26:e... Hur mår du nu?

Ang FIKAT ja! Vilken dag ska vi ta?
    Vet att några önskat annan dag än tisdag.
    Ska vi försöka ses söndag v 14 eller i början av vecka 15? Eller är många bortresta innan påsk?

Ha det bra!

• sockervit

Lina: Åh, nej. Magsjuka, bläsch! Spännande med första värken....

Undrar om Cecilia är inne nu eftersom de e såå tyst :-O....spännande!

Ja en söndag på dagen är ju bra!
    Vad säger ni ska vi klubba den 5/4?

Vilket underbart väder det är ute! Synd bara att man suttit inne hela dagen...men men man får vara glad för att man har ett jobb!

• sockervit

GRATTIS CISSI!
    Åh, vad kul!!! Då gav allt slit på dagen den verkan du önskade Hihi!

Lina: Det var inte illa shoppat. Spännande att det närmar sig nu...vi får se om du har rätt gällande nästa vecka...

Lotta: Hoppas att det gick bra att byta vagnens färg?

Nehe, nu ska jag sätta fart... Ha en bra dag allesammans!

• sockervit

Hej hej!

Nothern Star, välkommen!

Aktalia: En pojke, åh vad kul!

KLART ATT VI SKA FIKA PÅ SÖNDAG

Men var och när?

Brunch var ju ett jättebra förslag, dock innebär det för mig att vi behöver vara där lite tidigt så man inte hungrar ihjäl Hur känner ni för tid då?
    Annars kan jag gärna ta en fika på stan lite senare på dagen,? Men självklart innan vattengympa och simskola!

Vad säger ni?

Idag ska vi i plurret igen...längtar väl ärligt talat inte efter träningen utan mer efter vattnet och sällskapet

Just ja, är det någon här som har/köpt Anna Wilsbys Profylax bok/dvd? Referenser önskas... Kanske kan vara något för dig Elin?

• sockervit

Äntligen hemma...blev en lång dag detta!

Vi som kommer på fika, söndag kl 12 på Coffehouse By George i Skrapan, är:

Pian80
    M o e
    Ronzki
    Sockervit

...så är det bara att fylla på vidare

Jag vill också läsa din blogg Cissi!

Tack Lina för tipsen!

Nu är det god natt här...

• sockervit

Hej tjejer!

Vill också börja med att tacka för en trevlig fika!

Ni tjejer som missade och vill fika kanske kan komma med ett nytt datum för att ses? Då bara måste du kunna Jeka . Bara bra att boka in med lite framförhållning, tycker jag!

Lotta: Vad skönt att du får ta det lugnt nu!

M o e: Oj, då! Har ju också känt av sd, men efter det att jag jobbat halvdag igår o sovmorgon idag så känns det inte av igen.

Någon som hört ngt av Lina? *nyfiken*

Idag är det pluret igen... *plask plask*

• sockervit

Sanna: Ett stort GRATTIS till lillkillen!
    Vad kul att det börjar trilla in lite bebisar här!

Cissi: Ja, det verkar som att man ska vara mjölkfabrik dygnet runt i början Det låter i a f som ni har det bra! En fråga...på fikat i söndags nämnde någon att du nog gått profylaxkurs. Var gick du? Bra?

Passar även på önska alla en glad påsk!

Själv har jag idag påbörjat påskledigheten, underbart skönt!!!

• sockervit

Åhh hå, här trillar det in bebisar, vad kul! Stort GRATTIS Lina!

Cissi: Tack för svaret!

Nu har härliga solen kommit också! Underbart!

• sockervit

Hej hej!

Stort Grattis Aktalia!! Hoppas lillen är piggare... Tänker på er!

Jeka78: Undrar över om det är samma tjej som jag "känner" som fick barn nu men var beräknad till den 22/5. Var det Katta?

Cissi: Kul att du tittar in och ger en liten rapport!

Lotta: Min kompis bebis fixerade sig vid jul och föddes den 25 mars, så japp, fixerad kan den vara nu!

Ellinor: Men oj! Bra att det gick att stanna av, ja nu får du ta o vila!

m o e: Hur har renoveringen i helgen gått? Tänkt på er...

Usch för alla krämpor, men som sagt, det är bäst att njuta för sedan tror jag att man kommer sakna magen

Var på vattengympan (på tisdagar) för sista gången idag, nästa vecka är det möte i Stockholm så jag måste gå de sista gångerna på söndagarna.
    Skönt att det är slut med tisdagarna, idag gick jag dit med tunga steg, motivationen var sååå låg! Dock livade underbara Ulla upp allt efter passet med att hålla föreläsning i receptionen fick veta det ena än det andra! Så fylld av glädje var man i a f när man gick därfifrån tackvare henne!

Själv börjar min energi ta slut och det är jobbigt att hinna med allt som tidigare, blir mer o mer frustrerad... Har några måste saker att klara av nu inom den närmsta veckan, sedan får det banne mig lugna ner sig, annars kommer jag aldrig att orka!
    Imorgon är det familjerätten och bm-besök på schemat! Spännande!

Kul pigge80 att du hittade hit! Det är jag som var vägvisaren
    M o e, dvs Elin, lägger in dig i listan när hon uppdaterar den...

Nehe, nu är det natti!

• sockervit

Hej!

Oj här inne händer det grejer...

Ronzki: Grattis till en liten pojke i magen! Hoppas du kan vila och ta det lugnt, trots alla mobilsamtal, och att du mår bättre nu!

Aktalia: Skönt att höra att ni fått komma hit till stan och att allt evrkar gå åt rätt håll! Det var skönt och höra! Tänkt på er!

Jeka78: Ja, då e det samma Katta o Fredrik som fått bebis, världen(=västerås) är liten

Lotta: Hoppas det gick bra med migrän medicinen?! Det enda jag vet om det hela är att jag inte får äta min vanliga medicin utan helt förlita mig till panodil/alvedon .
    Mysigt med romantisk helg!

Nanna: Men åhhh, grrr Jag har aldrig hört talas om det heller . Usch hoppas du mår bättre nu?

M o e: Kul att ni börjar komma i ordning och att du fått piffa! Spännande att börja boa snart...

Sajsis: Men usch då! Nu håller vi tummarna att det bara blir bättre o bättre så bebis stannar i magen ett tag till!

Ja, det är inte lätt det här med att vara gravid! Själv önskar jag att jag kunde backa tiden lite, hur ska jag hinna med allt innan BF? Känns som veckorna gått väldigt fort nu på sistone... Så jag lider mest av stress just nu... Hur ska man hinna med allt jobb/åtaganden, renovering, "boa in sig" och allt myspys med gubben innan man blir tre?! Det är min svårknäckta nöt just nu...
    Sedan var vi på första träffen av profylaxkursen i måndags. Jättebra! Allt det hon sa tål att upprepas massor av gånger. Västeråsbebis, då träffades vi alltså...

Pian80, DariaM och ALLA ni andra: Jag är också på för fika!

Nehe, nu fortsätter mitt stressiga liv... men ikväll är det mest bara kul grejer på schemat -tjejfika!

• sockervit

Glömde.. gravidgröt i huvudet!

Angeni, nu är det NÄRA! Vad spännande!

Cissi, kul att du tittar in!

Lina, hur går allt för dig?

• sockervit

Oj m o e! Vet inte vad för råd jag skall ge dig! Hoppas det inte är lillebror som vill ut, men det var tyvärr min första tanke.

Nu kom jag på, ät 10 vitpepparkorn , 3 gr om dagen, och se om det ger med sig, det är ju ett knep mot magsjuka.

Hoppas du piggar på dig! tänker på dig!

• sockervit

Hej tjejer!

Tittar in en snabbis och meddelaratt jag inte kommer på fikat idag. Känner att jag bara vill vara hemma i lugn o ro...

Hoppas ni får det trevligt!

Tjingeling!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!