• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Link83: Visst vore det en roligt present för mormor att få barnbarn på sin födelsedag. Men ärligt talat är det ingen hit att dela dag med släkten... Albin fyller på samma dag som min bror och jag fyller år på samma dag som makens bror, vi är dessutom födda samma år och fyller jämnt samtidigt. Det är ett strul varenda år för att få ihop allt firande. Den här veckan är helt sjuk när det kommer till födelsedagar. Vi har fyra inom nära släkt på en vecka, varav Albin och brorsan på söndag då...

Man får gnälla på slutet. Det är inte alltid så mysigt. Kul att du kommer en gång till på vattengympan, go girl!

angeni: Min bebis är fortfarande ganska aktiv, men jag är ju bara i v 31 än så länge. De brukar lugna sig på slutet, när det inte finns så mycket plats längre. Vad jobbigt att vara svullen! Drick mycket är nog bästa tipset. Jag vet att det låter bakvänt, men det gör att du sätter fart på systemet och inte binder så mycket vätska. Stödstrumpor är också toppen för benen, så att de inte blir trötta och du minskar risken för åderbråck.

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • m o e

sockervit: Jaaa, jag är alltid på för lite fika!!

• m o e

Min bebis skämta med mi aprilo!! Han ligger inte alls på tvären, utan har huvudet uppe i revbenen precis som innan. Han gungade nog bara lite natten till igår för att få mamma att hoppas på att en vändning var på gång. Han sitter verkligen stadigt där han sitter och har liksom kilat in huvudet mot revbenen så det är nästan omöjligt att böja sig. *gaaah* Envis som få.

Vi ska göra tillväxt-UL om ett par veckor och det ska bli kul att se om även den här bebisen är lite mindre än genomsnittet. I så fall ska jag nog sluta jobba lite tidigare, för då är kanske risken högre att även den här killen kommer lite tidigare.

Är det någon mer än jag som börjar bli väldigt hungrig? Jag kan inte äta för stora mängder i taget, men jag är hungrig nästan hela tiden. Och törstig. Bälgar i mig vatten hela dagarna. Det är tydligen jättevanligt mot slutet, då mycket vatten går åt att ombilda fostervattnet tex. Jag vet i alla fall att jag inte har grav-diabetes för blodsockret är toppen.

Nanoozi: Det är inte vanligt att man mäter så fel på UL att bebisen kommer en hel månad för tidigt (även om det nog var rätt i det här fallet). Jag blev flyttade fem dagar när jag väntade Albin och först tänkte jag att det inte kunde stämma, men de allra flesta tror faktiskt att man har ägglossning tidigare än man har och det är därför det sällan stämmer när man räknar efter senaste mensen. Sen kan implantationen ta olika lång tid och alla kvinnor har inte lika lång lutealfas, så en vecka är nog inte orimligt. Men sen är det förstås jättesvårt att mäta på en sån liten som de är när man gör rutin-UL, det är ju trots allt bara en uppskattning. Bebisen kommer när den är klar, sa en bm till mig en gång, och det var klokt tycker jag.

• m o e
    lottak79 skrev 2009-03-25 22:19:44 följande:
    Men hur kul är det att äta sånt hela tiden. Då kanske man föder ut en panodil unge....skämt och sido...Är det någon annan som har svårt att sova för dom har ont i höft och svank?
    Vill du inte ha en liten Mini-Iprenmannen? Nej, men jag förstår vad du menar. Jag kan inte ligga på rygg och sova, har aldrig kunnat, och nu får jag svårt att andas när jag ligger på rygg. Så jag får växla mellan höger och vänster sida och bulla upp med täcken och kuddar. Ändå har jag ont i höfterna och knäna. Inte så illa att jag inte kan sova, men det inte roligt.
  • m o e

Fika låter jättemysigt! Söndagar passar mig bra om det inte blir för sent på dagen bara, för då har vi simskola. De flesta fik i stan har ju öppet då också. Men om Cissi ska vara med borde vi nog ha fikat rätt snart.

lottak: Jag tror nog att NI skulle bli mer förvånade om det kom ut en liten vit och blå miniflintis! hihi. Vill du inte ha en sån? Han som är så söt!

• m o e
    sockervit skrev 2009-03-26 09:04:39 följande:
    Tänker också på dig Cecilia, så spännande. Men nu eftersom slemmisen lossnat också då brukar det väl sätta igång inom två dagar, eller har jag läst ngt konstigt någonstans?
    Tyvärr måste jag göra dig besviken där... Slemmisen kan lossna flera veckor före förlossningen. Den återbildas hela tiden, liksom fostervattnet. Så det behöver inte betyda något alls. Men det KAN gör det, för min slempropp kom ut bara några timmar innan förlossningen med Albin satte igång! Men som sagt, man ska inte hoppas för mycket.
  • m o e

Lina: Stackars dig!! Vila mycket nu så du är pigg när bebis bestämmer sig för att komma ut.

• m o e

GRATTIS CISSI till lilla tjejen!!! Underbart!! Hoppas ni myser och njuter massor och att allt går bra. Kramar!

Nanoozi: Barnens hus hade Babykväll i torsdags mellan 19-21. Då hade de extraöppet och en massa erbjudanden!

Här har vi firat Albin hela dagen. Han fyller fem år imorgon (hur kunde tiden gå så fort??) och idag var det släktkalas. Imorgon blir det full rulle med barnkalas... Så nu är det bäst jag lägger mig så jag orkar.

• m o e

Åh, jag blir lite avis på alla er som får gå föräldrautbildning. När vi gick för fem år sen var det inte heller särskilt roligt eller bra, men det var bra för oss mentalt som par. Man fick lite fokus på förlossningen. Nu, fem år senare, ska man kunna allt själv och minnas allt... Jisses, säger jag bara!

Aktalia: Vad roligt med en liten pojke! Då blir vi i alla fall två pojkmammor här inne.

Ronzki: Glöm inte bort dig själv! Vila ibland också, så du inte kör helt slut på dig.

Det blir väl fika på söndag?? *vill*

• m o e

Tack för alla boktips! Lisa Fabres bok har jag velat läsa länge.

Nu ska jag på låååångmöte... ses i vattnet sen!

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!