• FridaT

Snorsug!?

Min dotter är 4veckor och har åkt på en rejäl förkylning, natten var inte rolig. Hon är helt slut av allt snorande och har svårt att andas med näsan och att äta.

Jag har fått höra att det inte är bra att använda snorsug!?? Jag använder renässansdroppar men det hjälper inte långt, det måste ju komma ut!?

Har ni i så fall något tips på vilken snorsug som är bäst eller kanske nåt annat?

• Svar på tråden Snorsug!?
  • Duckan74

Den som mina kompisar använder heter näs-Frida (sorry ) och finns på apoteket.

• Hallonmun

Näsfrida är bra, men man ska vara försiktig så att man inte skadar slemhinnorna, det är bra om man börjar med renässans och sedan använder sugen.

• Bubblan78

Vi hade Näsfrida (snorsug) när dottern var liten. Vi använde den bara när det var absolut nödvändigt och då isamband med mycket koksalt. Man är ju tvungen att få ut snoret.

• Linnselusan

Hej..
    jag köpte en näsfrida, tror jag den hette till min dotter när hon va liten.
    Jag tyckte det va jättebra..
    Man suger i en liten slang typ..så samlas snoret i en liten behållare.
    Hon tyckte inte det va så kul, men det hjälper jättemycket om dom är täppta i näsan..

• Tjohalia

Droppa ordentligt med renässans i näsan och låt det verka i nån minut så att det blir lite lösligare, sen suger du med en näs-frida (kostar ca 70:- ), det brukar göra susen. Så länge man inte suger jättehårt så ska det inte vara nån fara. 

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • LinaGustav

Vi använde de tomma pipetterna från renässansdropparna till att suga ut snoret. Tryck ihop den, stoppa in i näsan och släpp, vips så var den full med snor. Fungerade perfekt! Angående dropparna så sprutade jag in mycket i näsan så att hon av ren reflex drog in det i näsan och sedan typ svalde det. Äckligt men det fungerade för oss. Lycka till, aldrig roligt med förkylda bebisar!

• mama no1

Enligt en stor undersökning i norge kan Näs fridan ge mycket problem med öronen, såsom upprepade öroninflammationer.

Men en gång ibland kan väl inte skada tycker jag, det är väl dom som använder den så fort dom ser lite snor som är i riskzonen skulle jag tro...

• pyretochbönan0809

Apoteken här säljer inte snorsugar längre enligt läkarnas rekommendationer....

Vår älskade Saga 5/7 - 08
  • MarrebarreW

Vi har en annan typ av snorsug, inte näs-Frida. Vår är som en lite gummiboll som man trycker ihop och sen suger till i näsan. Den går inte så långt in och man kan bara ta snor som är riktigt tjockt. Vet inte om den är bättre eller sämre än näsFridan... Vi köpte den förövrigt på Maxi.

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Miranda ღ f 080413 ~
  • FridaT

Gah! De har som sagt slutat sälja dom på apoteket (Hon sa att det var för att man använde de flera gånger och inte gjorde rent dom ordentligt och därmed frodades bakterierna och gav infektioner).

Ska prova med pipetterna från renässansdropparna när det är som värst, smart! Annars får jag ta en sväng till Maxi.

Det är ju såå synd om de små när de är sjuka! Det gör ont i mammahjärtat.

Tack för alla svar!

Svar på tråden Snorsug!?