Inlägg från: Muslimska mamman |Visa alla inlägg
  • Muslimska mamman

Kolla upp sina barn på facebook....

Det är väl bättre att du som förälder skapar ett konto där du bjuder in ditt barn att bli din vän? Om barnet sedan skäms över att vara din vän och inte vill så får det vara så. Annars har ju du som förälder tillåtelse att logga in på ditt barns konto och titta dig omkring så länge barnet är under 18 år. Barnet behöver inte veta det, men du kan ju se om du kan lista ut vad barnets mail och lösenord är så kan du logga in och se efter.

Umm Hafada = Blöjans mamma
  • Muslimska mamman
    enny signatur skrev 2012-01-09 08:11:11 följande:
    var har du fått det ifrån? intrång.
    Minderårig = föräldrarna får lov att ha full insyn.
    Blöjans mamma: en glad muslim med humor!
  • Muslimska mamman
    Machapuchare skrev 2012-01-12 07:40:55 följande:
    Nu vet jag inte vad som gäller rent lagligt men att resonera på detta sätt låter väldigt respektlöst i ina öron. Barn är värda samma respekt som vilken annan medmänniska som helst! Skulle det vara så att man misstänker att barnet utsätter sig för livsfara kan snokande vara beafogat men inte i normalfallet.
    Kanske respektlöst, men jag hade själv gjort det om jag var osäker på vad mina barn gjorde på internet och jag har själv blivit kollad vad jag gjorde på internet när jag var barn. Visst kände man sig lite kränkt, men hade det varit något jag faktiskt gjorde som var dåligt hade mina föräldrar kunnat hindra det i tid genom att titta även om jag kände mig kränkt. Bättre att veta innan något sker.
    Blöjans mamma: en glad muslim med humor!
Svar på tråden Kolla upp sina barn på facebook....