• Vakta

Vampyrfilmer!

HEj ni glada där ute.

JAg vill ha tips på fantastiska vampyrfilmer.

Har sätt Twilight och älskade den men nu vill jag ha mer vampyrer. Allt är tillåtet, ge mig massor med tips. Jag suger i mig allt och kollar på det mästa...

Gillar även vampyrfilmer i stil med
    The lost boys
    30 Days of Night
    mfl

TIPSA PÅ!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 19:12
    Jag skulle vilja ha lite fler tips på lite udda filmer eller sådanna som inte har fått så stor uppmärkasmhet... kom med alla förslag för jag kollar det mästa

• Svar på tråden Vampyrfilmer!
  • Nisseblubb

De enda bra moderna vampyrfilmerna är:

Bram Stokers Dracula
    Interview with the vampire

• Vakta

Jag är inte nödvändigtvis ute efter att de ska vara bra... Vill ha massor med vampyrer och smaken är som baken... Jag vill veta och se allt möjligt och göra mig en egen uppfattning... Ös på bara...

• Nisseblubb

Där har du nog så du klarar dig ett tag :)

• lunkentuss

Om du är ute efter vilken skit somhelst så är det bara att söka på "vampyrers" elr nåt på ex. ginza...
    Själv sållar jag bort filmer som innehåller massvampyrer som dödas med kulsprutor xD

En riktigt stilig film är (förutom Bram Stokers):
    En vampyrs bekännelse!

Läs om den Jätte jättebra!

• Vakta

Jo jag håller nog med om att det inte är så kul att titta på när vampyrer blir dödade... Jag gillar att se när vampyrer vinner... men det måste ju finnas fler bra filmer än två stycken...

himmelsflickan skrev 2009-01-30 16:39:25 följande:
    Om du är ute efter vilken skit somhelst så är det bara att söka på "vampyrers" elr nåt på ex. ginza... Själv sållar jag bort filmer som innehåller massvampyrer som dödas med kulsprutor xD En riktigt stilig film är (förutom Bram Stokers): En vampyrs bekännelse! Läs om den Jätte jättebra!
  • tessan8micke

Ja, True Blood kan jag rekommendera också!

• lunkentuss

Vakta skrev 2009-01-30 16:42:11 följande:

Jo jag håller nog med om att det inte är så kul att titta på när vampyrer blir dödade... Jag gillar att se när vampyrer vinner... men det måste ju finnas fler bra filmer än två stycken...
    ahaa :) Men då är nog den filmen bra (vampyrs bekännelse)
  • Vakta

Om jag har... den är ju det bästa som hänt vampyrer..*ha ha ha*
    Jag älskar den och väntar med spänning på fortsättningen som kommer i sommar... *ler'

Svar på tråden Vampyrfilmer!