• Vakta

Vampyrfilmer!

HEj ni glada där ute.

JAg vill ha tips på fantastiska vampyrfilmer.

Har sätt Twilight och älskade den men nu vill jag ha mer vampyrer. Allt är tillåtet, ge mig massor med tips. Jag suger i mig allt och kollar på det mästa...

Gillar även vampyrfilmer i stil med
    The lost boys
    30 Days of Night
    mfl

TIPSA PÅ!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 19:12
    Jag skulle vilja ha lite fler tips på lite udda filmer eller sådanna som inte har fått så stor uppmärkasmhet... kom med alla förslag för jag kollar det mästa

• Svar på tråden Vampyrfilmer!
  • Vakta

Detta var ju om serien TrueBlood som sagt

Vakta skrev 2009-01-30 16:49:30 följande:
    Om jag har... den är ju det bästa som hänt vampyrer..*ha ha ha* Jag älskar den och väntar med spänning på fortsättningen som kommer i sommar... *ler'
  • tessan8micke
    Svar på #10
    Det är ju så långt kvar bara!
  • Vakta

tessan8micke skrev 2009-01-30 16:51:19 följande:

Svar på #10Det är ju så långt kvar bara!
    mmm... tycker jag med... lite jobbigt, har ju abstinens så jag tröstar mig med sjukt massa vampyrfilmer undertiden... Twilight har jag typ sätt 100 ggr snat och jag kan inte tröttna på den. fantastisk film som bygger lite på samma tema som True Blood om ni inte har sätt den...
  • abraxe

Blade 1-4 (eller så)
    En vampyrs bekänelse
    Quenn of the damned (fortsättning på en vampyrs bekänelse, bökerna är bätre dock)
    Div Dracula filmer
    Van Helsing
    Kindred: the embrace (serie från mitten av -90 talet)

• yodi

der har kommit en uppföljare till lost boys tror den heter the tribe men jag är långt i från säker.

dusk till dawn serien, vlad, dracula död men lycklig, en är en parodi men bra ändå.

ska se om jag kommer på flera men om inte annat så kommer ju new moon på bio i november/december.

• Vakta

Ja eller snarare Dec/jan om man ska tro det senaste

yodi skrev 2009-01-30 21:34:36 följande:
    der har kommit en uppföljare till lost boys tror den heter the tribe men jag är långt i från säker. dusk till dawn serien, vlad, dracula död men lycklig, en är en parodi men bra ändå. ska se om jag kommer på flera men om inte annat så kommer ju new moon på bio i november/december.
  • supersemlan

Jag har ett tips som du inte borde missa:
    Near dark, från 80-talet av Kathryn Bigelow. Tror den heter "Natten har sitt pris" på svenska.

personligen gillar jag också Herzogs Nosferatu från 1979, men den är kanske i smalaste laget.

Och idag borde naturligtvis ingen missa Låt den rätte komma in.

...men om man bara gillar vampyraction borde man nog hålla sig undan de två sistnämnda.

• JoRi

underworld tycker jag är bra filmer! finns två underworld filmer vad jag vet :)

• JoRi

blade är ju med rätt bra =) trean är bäst enligt mej! :)

• supersemlan

Förresten, Guillermo del Toro har också gjort en lite annorlunda vampyrfilm, den heter Cronos. Den är ganska fin faktiskt. Men förmodligen inte heller för vampyraction-fansen. Men om man vill hålla koll på alla tänkbara subgenrer i vampyrfacket.

Svar på tråden Vampyrfilmer!