Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

min älskade lillebror är numera en ängel

fick idag reda på att min 21 åriga lillebror valt att lämnat oss för alltid...han är numera en av änglarna i himlen....

huvvet är totalt tomt och allt går som i ett töcken..var och såg han innan på bårhuset såg precis ut som att han sov....

fyyfanken hur ska man orka gå vidare?......var bara 1 år sen min älskade kusin på 19 år gick bort.

ÄLSKAR dej lillebror...VARFÖR...

mamma till Maximilian född 081028
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-01 08:09
    www.tillminneav.se/showPage.php
    min älskade lillebrors minnessida som jag hållerpå å bygga upp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 00:47
    den 29 jan valde min lillebror att försvinna från denna jord. det var inget han hade planerat vad vi förstår. han var som vanligt på morgonen och åkte iväg för att åka till skolan men någonstans gick det fruktansvärt fel.

han hade kört ut till en liten badplats utan strand ute i skogen. sjön e liten å platsen e magisk på ngt sätt..den e så lugn å fin...vi brukade åka dit tillsammans. han tog vad som fanns tillgängligt och ledde in avgaser i bilen å dog till följd av avgaserna=(....under tiden hade han musik på i bilen och bilen parkerad så han såg ut över sjön.

han hade innan suttit på den lilla parkbänk som vätter ut mot sjön å filosoferat. det fattades en smörgås å hans blåbärssoppa låg där på bänken.
  • Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel
  • Greksmurfen

han har epilepsi som under senare delen av hans tonåår fram till nu har förstört mycket  för han...
    antagligen har han fått ett nytt anfall igår...
    han hade tagit bilen på morgonen, sen har han även vatt nere på kyrkjogården där min kusin ligger begravd å skrivit på ett minnesljus ses snart brossan (de två var som bröder)

sen hade han åkt ut till en sjö suttit på en bänk först å tänkt verkar det som....sen tagit vad som fanns tillgängligt å lett in avgaser in i bilen å då dött av förgiftning av avgaserna..... det är vad ja vet =(..... orkar inte skriva mer nu ...ska ta å gå til min mamma å mina syskon.....

• Greksmurfen

tack ni som bryr er...

vaknade idag på morgonen..tänkte att det hela vatt en dröm.. bara för att vakna upp riktigt å förstå att det va verkligt...min lillebror finns inte mer...han kom inte in på rummet som han brukade när ja sov hemma å ropa glatt på mej....han var inte där....

hur kan man någonsin gå vidare me en sån här smärta HUR.....hör ju fortfasrnde hans röst i mitt huvud......

min älskade älskade lillebror.....

• Greksmurfen
    Vaja skrev 2009-01-30 19:52:24 följande:
    Beklagar sorgen. Vet vad du går igenom. Min storebror gick bort (eget bevåg dock ) sex dagar innan jag fick mitt första barn för snart 12 år sedan (augusti blir det 12 år)
    hur orkar man gå vidare å samtidigt ta hand om sitt spädbarn.....allt e sååå tungt just nu...
  • Greksmurfen

kl är nu snart 03.30 å jag är såå trött så trött men jag kan inte somna......tankar flyger runt i huvudet hela tiden.....vill bara få tillbaka min älskade lillebror....vill att det bara skall ha varit en ond dröm som ja vaknar ur.
    vet inte hur ja ska orka med och ta hand om min lille max maken va bara ledig tom tis......all ork har bara sipprat ur mej.
    på mån blir sista gången jag kommer få se min älskade lillebror. vår storasyster fick precis reda pådet . hon var utomlands å vi hade inte lyckats få tag på henne förräns nu.

vet inte hur ja ska lyckas finnas där för alla å trösta....vill inte tänka tanken på att något ska hända dem....det gäller att va stark men för tillfället känns kroppen svag.....
    har inte kunnat äta ngt på två dagar finns inte någon aptit kvar och ändå gången man somnar är av ren utmattning......

• Greksmurfen
    Natosh skrev 2009-02-01 03:35:29 följande:
    Fy så fruktansvärt, så ung. Att man kan vara så ledsen att man gör så. Småsyskon ska ju inte dö! Dom ska man bli gammal tillsammans med. Stackars stackars er...
    jo småsyskon ska inte dö....det e ju äldres syskons uppgift att ta hand om så de inte far illa........men någonstans gick det snett så snett och vi klarade inte längre av att beskydda vår älskade lillebror hur mycket vi än försökte....
  • Greksmurfen
    morzan4 skrev 2009-01-30 19:59:15 följande:
    Så ledsen jag blir för din skull. Har inga syskon själv men förstår att banden mellan syskon är väldigt starka. Skönt att ni är fllera så att ni kan få stöd och tröst av varann. Sköt om er, och tänk på att sorg är den största ära som glädjen kan få. Det sa prästen när min pappa dött och det hjälpte mycket att tänka på det.
    tack för dem orden de värmer.......
  • Greksmurfen

har inte orkat var inne å skriva på ett par dagar.....
    imorn ska vi till begravningsbyrån....

det är inte meningen att man skall behöva ordna begravning för sin lillebror=(....
    allt e bara så jobbigt just nu....flippade ut hemma hos mamma i eftermiddag försökte hitta min lillebrors bruna teddybjörn kunde inte finna den å började stor gråta.

alla minnen är såå himla viktiga just nu....sitter dagarna i enda å lyssnar på musik å tittar på bilder på han käns det som.=(

va borta 2 dagar från min lile max. men hans pappa har ju tagit väl hand om han. tur att man e två med han just nu.

usch hur orkar man gå vidare utan sitt käraste syskon ??

• Greksmurfen
    Lina 1987 skrev 2009-02-03 23:49:54 följande:
    Fy va jobbigt :( Beklagar sorgen.
    tack
    anmara skrev 2009-02-03 23:49:07 följande:
    Greksmurfen, här hos spes gästbok skrev jag av mig en del förr. Du kanske kan hitta stöd där du med. www.spes.nu/ Direkt till gästboken: www2.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g42-04874-e9
    ska in där och kolla senare under dagen....kan verkligen inte sova..vill inte somna för att vakna upp i denna mardröm han försatt oss i=(..... e extra jobbigt med eftersom det bara är 1 år sen min kusin tog sitt liv...min lillebror och han var som bröder...
    de e iaf tillsammans nu.

det e så svårt att tro på ngn högre makt när ngt sånt här händer...man blir så tom.
    skriver blogg för att få ut endel av det ja känner.
    ni får gärna ta del av den om ni vill....
    greksmurfen.blogspot.com
    Minisen skrev 2009-02-03 23:58:57 följande:
    Åh neeej! Jag känner verkligen med dig och er familj! Min lillebror bodde i Khao Lak när tsunamin kom och de tre vidriga mardrömsdagar vi hade innan vi fick tag på honom och förstod att han var levande var de vidrigaste jag någonsin kan tänka mig, bara din situation kan vara värre!!! Jag sitter här och gråter för att livet kan vara så hemskt! Stora kramar och många goda tankar till er Mini
    tack så mkt mini....ja kan tänka mej in i din situation..att inte veta om ens bror e levande lr död e ett grynmt scenario....vi var alltid så oroliga för han ioch med hans epilepsi å vakade över han som hökar å så fort han inte hörde av sig så trodde h´man att han låg å krampade ngn stans=( å ingen såg lr hörde han.
Svar på tråden min älskade lillebror är numera en ängel